Amerikassa hillitään kolajuomien sotaa kouluissa

Coca Cola joutuu hillitsemään juomiensa markkinointia Yhdysvaltain kouluissa. Yhtiön edustaja tunnusti, että virvoitusjuomayhtiöt ovat myyneet tuotteitaan kouluihin liian voimaperäisesti, ja nyt niiden täytyy löytää "tasapainoisempi" tapa toimia.

Pepsi Colan edustaja kertoi, että yhtiö harkitsee samanlaisia toimia markkinoinnin hillitsemiseksi kuin kilpailijansa. Virvoitusjuomayhtiöt ovat tehneet koulujen kanssa sopimuksia juomiensa myynnistä yksinoikeudella lukioille. Kilpailu sopimuksista koulupiirien kanssa on ollut niin kiihkeätä, että on alettu puhua "cola-sodista".

Kiivas markkinointi on nostattanut myös arvostelua juomien terveyshaitoista ja koulujen kaupallistumisesta.
(STT-Reuters)

Lue myös:

    Uusimmat