Royal-suklaan uudistus jakoi mielipiteet, mutta makeisen valmistajalle se on ainakin toistaiseksi ollut kannattava ratkaisu.
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin marraskuussa 2021 Royal-suklaan täydellisestä uudistumisesta. Suomessa vuodesta 1961 yhtäjaksoisesti saatavilla ollut Cloettan Royal-suklaa sai uudistuksessa täysin uuden ulkonäön sekä maun. Monelle tutut kapeat palat jäivät myös historiaan, kun suklaa muodostuu nyt suuremmista palasista.
Videolla: Tiedätkö, miten Tupla-patukka avataan oikein? Artikkeli jatkuu videon alla.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Uusi suklaa myynyt moninkertaisesti vanhaan verrattuna
Cloetta kertoi tuolloin tiedottessaan perusteellisen tuoteuudistuksen lähtökohtana olleen suomalaisten nykyisten makumieltymysten miellyttäminen. Kuluttajatutkimusten perusteella uusi Royal vetosi enemmän suomalaisiin.
Nyt Cloettalta kerrotaan MTV Uutisille, että tuoteuudistus oli kannattava ratkaisu.
– Uuden Royalin myynti ja -markkinaosuus on ollut suklaapatukoissa yli kaksinkertainen vanhaan verrattuna ja levyissä moninkertainen, kertoo Cloetta Suomen viestintäpäällikkö .

