Mainos

Tässä on uusi Fresita! Suomalaisten suosikkikuohuva laajentaa jälleen valikoimaansa – nyt on kuivaa

Mansikkainen ja makea, chileläinen Fresita-kuohuviini on pysytellyt yhtenä suomalaisten suosikkikuohuvana jo 13 vuotta. Juomamaailman trendeissä näkyy kuitenkin nyt vahvasti kuivien kuohuvien suosio, joten myös Fresita-juomasarjaan lanseerataan uusi, kuivempi uutuus. 

Makean Fresita-mansikkakuohuviinin rinnalle ollaan lanseeraamassa uusi kuiva ja vähemmän sokeria sisältävä Fresita. Toukokuussa Alkoihin saapuva Fresita White Strawberries Extra Dry on tehty valkoisista mansikoista, jotka löydettiin eteläisestä Chilestä 1700-luvulla. Valkoinen mansikka on oma lajikkeensa ja siinä on hieman ananasmainen maku – siksi se tunnetaankin myös nimellä ananasmansikka.

Tiesitkö? Fresita on espanjaa ja tarkoittaa pientä mansikkaa.

– Halusimme luoda uuden Fresita-kuohuvan palvellaksemme niitä kuluttajia, jotka pitävät Fresitan tyylisistä mutta kuivemmista juomista. Vaaleamman Fresitan kautta haluamme tuoda lisää mielenkiintoa koko kategoriaan, ja samalla tuoda sinne tuotteen, joka on premiumimpi makuprofiililtaan, kertoo Fresitan tuotepäällikkö Marianna Salonen Altialta.

Juoma suositellaan nautittavaksi erittäin hyvin viilennettynä ja pullo kannattaa kääntää varovasti ylösalaisin ennen avaamista, jotta juomassa oleva hedelmäliha sekoittuu. 

Uusi kuivempi Fresita ei suinkaan ole ensimmäinen uutuus juomasarjassa. Aiemmin on lanseerattu esimerkiksi appelsiininen Fresita ja vuonna 2018 5,5%-vahvuinen miedompi Fresita, joka vastasi vähemmän alkoholia sisältävien juomien trendiin.

Fresita oli pitkään Suomen myydyin kuohuviini – kuivat cavat nyt ykkösenä 

Maaliskuun 26. päivänä tuli 13 vuotta täyteen siitä hetkestä, kun mansikkainen kuohujuoma Fresita listautui  ensimmäistä kertaa Alkoon. Mansikoista tehty Fresita oli tuolloin ensimmäinen merkittävä uutuus aromatisoitujen kuohuviinien ryhmässä ja sai aikaan todellisen buumin.

– Fresitan suosio yllätti meidät tuolloin täysin, tuote ehti loppua varastostamme useaan otteeseen ja kuluttajat etsivät juomaa kuumeisesti eri Alkoista, Senior Brand Manager Tanja Ylinen kertoi MTV:lle vuonna 2017.

Vuodesta 2007 vuoteen 2016 Fresita oli Suomen myydyin kuohuva. Vuonna 2017 kärkipaikka vaihtui, kun espanjalaiset kuivat cava-kuohuviinit kasvattivat suosiotaan. Tuolloin Alkon myydyimmäksi kuohuviinimerkiksi nousi Freixenet. Vuonna 2019 myydyin kuohuviinituotemerkki oli puolestan Codorníu Clásico -cava. 

Lähteet: Viinimaa, Alko

***

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja