Pääsiäisenä ruokakaupoista ostetaan monia perinteisiä ruokia ja se näkyy myös tiettyjen raaka-aineiden hurjana myynninkasvuna. Esimerkiksi muita tuoreyrttejä selvästi hintavampi rosmariini on nyt kuluttajien suosiossa.
Kuten aiemmin MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerroimme, moni suomalainen panostaa pääsiäisenä ruokapöydän antimiin. S-ryhmän myyntidatan perusteella perinteiset mämmit ja suklaat käyvät kaupaksi vuodesta toiseen, ja niiden lisäksi herkutellaan muun muassa erilaisilla lammastuotteilla, tuoreella kalalla, sesongin tankoparasalla ja pääsiäislimpuilla.
Lue myös: Todella moni kysyy nyt yhden kysymyksen Alkossa: "Muistisääntö tähän on kolme m:ää"
Pääsiäisen leipominen näkyy tuotteiden myynnissä
Sitruunakakulla ja pashalla on edelleen paikkansa pääsiäisen jälkiruokapöydässä. K-ryhmän mukaan pääsiäispöytään etsitään piristystä värikkäillä ruoilla. K-Ruoan reseptien parissa työskentelevä Keskon Senior Content Specialist Laura Vasile kertoo tiedotteessa, että suomalaiset haluavat pääsiäispöytään väriä ja raikkautta.