Cloetta lanseeraa kauppoihin uuden Aakkoset-makeisen, jollaista ei ole aiemmin nähty.
Erilaiset karkit maistuvat suomalaisille vuodesta toiseen, vaikkakin makeisten ja suklaan myynti kasvoi koronavuonna 2020 aiempaa vähemmän. Niiden myynnin kasvu oli viime vuonna hyvin maltillista.
– Se on yllättävä asia, koska esimerkiksi lamavuosina näiden tuotteiden myynti on kasvanut. Olisi voinut ajatella, että pandemiankin aikana kulutus olisi kasvanut, ihmetteli Päivittäistavarakauppa ry:n toimitusjohtaja Kari Luoto MTV Uutisille helmikuussa.
Sen sijaan terveellisemmät tuotteet kiinnostavat suomalaisia entistä enemmän. Tähän markkinarakoon iskee nyt myös makeisvalmistaja Cloetta ennennäkemättömällä uutuudellaan.
Karkki, jossa on puolet hedelmää
Aakkoset-uutuus tuo makeishyllyyn karkin, jonka pääraaka-aineena on hedelmä. Uudet Aakkoset Aito & Hedelmäinen -pussit sisältävät 50 prosenttia hedelmää. Hedelmä saadaan tuotteisiin omenasosetiivisteestä, päärynätäysmehutiivisteestä ja hedelmätäysmehuista. Kauppoihin tulee kaksi eri pussia.
Makeisten väri on peräisin värjäävistä elintarvikkeista sekä luontaisista väriaineista. Makeisissa on käytetty värjäävinä elintarvikkeina muun muassa mustaporkkana-, bataatti, omena, porkkana- ja mustaviinimarjatiivistettä. Väriaineina on käytetty kurkumiinia ja paprikauutetta.
