Millaisia makeisia sinä valitset irtokarkkilaarilta pussiisi? CandyKing ja Candytown paljastavat Suomen suosituimmat irtokarkit vuodelta 2020 ja muita mielenkiintoisia faktoja suomalaisten karkkikulutuksesta.
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin tiistaina ilouutisia irtokarkkifaneille: Cloettan omistama CandyKing -ketju palauttaa irtokarkkilaareihin myyntiin kaksi eniten toivottua makeista.
Cloettan irtomakeisten liiketoimintayksiköstä vastaava Titta Tuokko kertoi myös MTV:lle, että koko CandyKing-brändi on uudistumassa kevään 2021 aikana ja samalla viilataan myös tuotevalikoimaa.
– Olemme vaihtaneet alkuvuonna CandyKing konseptin ilmettä yli 300 pisteessä Keskon myymälöissä. Aiempi, brändi-ilmeessä esiintynyt Karkki-Kunkku koettiin ehkä hieman lapselliseksi, joten nyt haemme aiempaa laadukkaamman valikoiman lisäksi myös laadukkaampaa ulkoasua.
Cloettan teettämän irtokarkkitutkimuksen perusteella suomalaiset kaipaavat entistä laadukkaampia vaihtoehtoja irtokarkkihyllyihin.
– Suomessa se tarkoittaa erityisesti suklaata. Suklaa koetaan laadun takeeksi. Se oli ehkä suurin ja tärkein löydös tutkimuksessamme. Myös laku koetaan laadukkaan irtomakeiskonseptin merkiksi.
Tuokon mukaan CandyKing-laareihin pyritäänkin nyt tuomaan lisää muun muassa laatusuklaita sekä -viinikumeja. Lisäksi suomalaisille tärkeitä ovat vanhat klassikot, joten niitäkään ei sovi hyllystä poistaa.
