S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho kertoo blogitekstissään, miten ruoan hinnan nousu on vaikuttanut suomalaisten ostokäyttäytymiseen.
Medioissa on viime aikoina uutisoitu paljon ruoan hinnan noususta ja sen vaikutuksista kuluttajien ostokäyttäytymiseen. MTV Uutiset kertoi esimerkiksi viikonloppuna kahden lapsen isä Utu Hopiavuoresta, joka jättää nyt bussikortin tai housut ostamatta, jotta lapset saavat ruokaa.
S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysahon näkemys on, että mediassa on maalailtu jopa hieman dramatisoivaa kuvaa siitä, miten ruoan hinnan nousu mahdollisesti heijastuu kuluttajien arkeen. Päällysaho kirjoittaa aiheesta tuoreessa blogitekstissään.
Hintojen nousu näkyy ostokäyttäytymisessä vielä maltillisesti
Päällysaho kertoo, että S-ryhmässä tutkittiin kuun vaihteessa sitä, miten loppukeväänä ja toukokuussa voimaan tulleet hinnankorotukset ovat vaikuttaneet asiakkaiden ostokäyttäytymiseen isossa kuvassa.