Suomalaisissa ruokakaupoissa on nyt yksi selkeä hittituote: sushin suosiolle ei näy loppua.
Videolla: Oletko ikinä hoksannut tätä asiaa punakorkillisesta soijapullosta? Mennyt monelta ohi
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin aiemmin tällä viikolla sekä S-ryhmän että K-ryhmän ruokatrendikatsauksista. K-ryhmän trendikatsauksessa vuodelle 2022 käytiin läpi ruokakaupassa tällä hetkellä vallitsevia kuluttajatrendejä, sekä niiden konkreettista vaikutusta asiakkaiden ostokäyttäytymiseen. K-ryhmän mukaan pinnalla ovat nyt muun muassa kuluttajien toiveet elämyksellisyyteen sekä supervaivattomuuteen.
S-ryhmä nostaa tämän hetken supertrendeiksi ruoan elämyksellisyyden lisäksi kotona syömisen, kasvis- ja kalaruokailmiön, ruoan ostamisen helppouden ja yksilöllisyyden sekä hyvinvoivan elämäntavan.
Ruokakaupoissa on viime aikoina nähty monenlaisia erilaisia hittituotteita. Pandemia-aikana suomalaiset innostuivat leipomaan ja sen myötä kotitalouksiin levisi myös pizzabuumi. Sekä K- että S-ruokakaupoissa on havaittu tämä muun muassa pizzajauhojen menekin kovana kasvuna.


