Kuvaatko aina tilaamasi ruoka-annoksen sosiaaliseen mediaan? Tai kivan yksityiskohdan ravintolassa? Annoksesi ja ravintolan sisustus on saatettu suunnitella juuri sitä tarkoitusta varten.
Journalisti George Reynolds keskusteli BBC:n Radio 4 -kanavalla siitä, miten Instagram on muuttanut ruokailutottumuksiamme ja ravintoloiden toimintaa. Myös suomalainen huippukokki Matti Jämsen on kommentoinut sitä, miten hänen Sesonki Gasto Barissaan on kiinnitetty huomiota siihen, että sieltä saa hyviä ”vessaselfieitä”.
Lue myös: Ainutlaatuisen konseptin takana oleva huippukokki ihmettelee: Miksi tällaisia ravintoloita ei ole Suomessa enemmän?
”Jos tuo olisi enemmän pinkki, se näyttäisi paremmalta kuvissa"
Ohjaako Instagram ja se, että voit julkaista sinne upean ruokakuvan tilauskäyttäytymistäsi? Ainakin se ohjaa ravintoloiden toimintaa, sillä ruoka-annoksia laaditaan niin, että ne näyttäisivät mahdollisimman houkuttelevilta kuvissa.
Lontoossa sijaitsevan Wild Food Cafen perustaja Aiste Gazdar, kertoo Reynoldsille, että hän ajattelee melko paljonkin Instagramia ruokia suunnitellessa.
