Ruoankuljetuspalveluille yksinoikeudet tiettyihin ravintoloihin ovat selkeitä kilpailuetuja. Hesburgerin mukaan vain yksi kotiinkuljetuskanava selkeyttää myös heidän toimintaansa.
Hesburger tiedotti vuoden lopulla, että jatkossa ravintolaketjun tuotteita on mahdollista tilata yksinoikeudella ainoastaan Foodoran kautta. Tämä tarkoittaa toisin sanoen sitä, että ravintolan tuotteita ei löydy enää Woltin valikoimasta.
Hesburgerin viestintäpäällikkö Petteri Pohjonen kommentoi MTV Uutisille, että päätöksen taustalla oli halu keskittää ruoan kotiinkuljetukset ravintoloissa vain yhteen kanavaan.
– Tämä sujuvoittaa ravintoloidemme henkilökunnan työntekoa, koska ei tarvitse seurata kuin yhden kotiinkuljetuskanavan tilauksia. Yhteistyösopimus Foodoran kanssa on meille myös taloudellisesti järkevää, Pohjonen kommentoi.
Pohjonen kertoo, että yhteistyö sekä Woltin että Foodoran kanssa alkoi vuonna 2019.
Lue myös: Hampurilaisensa Woltin tai Foodoran kautta tilaava voi yllättyä – tiesitkö tästä Mäkkärin hintakikkailusta?
Hetkellisiä katkoksia tarjonnassa
Jos pystyit ennen vuodenvaihdetta tilaamaan ruokaa kotiisi Hesburger-ravintolasta, et välttämättä siihen ainakaan hetkeen pysty.
