Miten ravintolat suhtautuvat kritiikkiin asiakkailta ja ruokakriitikoilta? Savoyn keittiömestari Helena Puolakka kertoi oman näkemyksensä Viiden jälkeen -ohjelmassa.
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin keskiviikkona ravintoloiden jopa maksavan siitä, että TikTok-ruokakriitikko Ella Wehkalampi tulee heidän asiakkaakseen. Samassa Viiden jälkeen -ohjelmassa aihepiiristä oli keskustelemassa myös Master Chef -tuomarina tunnettu, ravintola Savoyn keittiömestari Helena Puolakka. Puolakka kertoi ohjelmassa, millainen merkitys ravintolakritiikillä on ravintoloille.
– Kyllä sillä on merkitystä. Saimme Café Savoylle reilu vuosi sitten järisyttävän hienon viiden tähden arvion, ja kyllä se on kantanut meille paljon asiakkaita.
Lue myös: Ikävä havainto ravintola- ja markettisusheista: "Hyvä tiedostaa..."
Yksi huono arvio voi jopa kaataa ravintolan
Ravintolakriitikoilla on valtaa sekä hyvässä että pahassa. Yksi kriittinen arvio voi pahimmillaan vaikuttaa koko ravintolan toimintaan pysyvästi. Puolakka toivoisikin, että kritiikki esitettäisiin aina positiivisen kautta, eikä "lähdettäisi puukottamaan selkään".
