Yrityksen 10 miljoonaa euroa maksavalle minuutin Super Bowl -mainokselle täystyrmäys: "Emme hyväksy kannabiksen mainostamista"

Kannabistuottaja Acreage Holdings oli valmis maksamaan 10 miljoonaa euroa minuutin kestävästä Super Bowl -mainoksesta. TV-kanava CBS:ltä tuli kuitenkin täystyrmäys yrityksen mainokselle. 

3. helmikuuta pelattavaa Super Bowlia seuraa arvioilta 100 miljoonaa katsojaa ympäri maailman. Tapahtuma tunnetaan tvn osalta siitä, että sen mainokset maksavat hillittömiä summia. 30 sekunnin mainoksen saa viidellä miljoonalla eurolla.

Acreage Holdings oli tuottanut minuutin kestävän mainosklipin lähetystä varten. CBS on kuitenkin laittanut stopin yrityksen aikeille.

– Emme hyväksy kannabiksen mainostamista, sanoi kanavan edustaja USA Todaylle.

Mainosfilmissä esiintyy kolme eri tauteihin sairastunutta henkilöä, jotka kertovat, kuinka marihuanan käyttö lääkkeenä on parantanut heidän elämää. Kannabis on laillista 33:ssa Yhdysvaltojen 50:stä osavaltiosta. Yrityksen edustaja ymmärtää kuitenkin kanavan päätöksen.

– Yksi tämän alan suurimmista vaikeuksista on se, että ihmiset epäilevät työtämme. Teemme parhaamme sen suhteen, että pystymme toimimaan suuressa ristiriidassa olevien osavaltioiden ja valtiollisen politiikan kanssa, Acreage Holdingsin George Allen sanoo.

Super Bowl pelataan 3. helmikuuta, kun vastakkain asettuvat Los Angeles Rams ja New England Patriots.

Alla tiistain iltakymmenen Tulosruutu.


Lue myös:

    Uusimmat