Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Yrittäjäsanomat: Posti alkaa tarkkailla ABC-ketjun kilpailijoiden hintoja - "operaatio bensabongari"

Lehtikuva
Julkaistu 14.04.2017 20:35

MTV UUTISET

Posti aikoo alkaa keräämään S-ryhmän ABC-ketjulle polttoaineen hintoja kilpailijoiden bensa-asemilta, kertoo Yrittäjäsanomat.

Lehden mukaan posti keräisi ABC-ketjulle jopa 800 kilpailevan polttoaineen myyntipisteen hintatietoja 1-2 kertaa päivässä. Joiltain asemilta tiedot kerättäisiin useita kertoja päivässä. Tiedonkeruuta tehtäisiin suppeammin myös viikonloppuisin.

Hintojen tarkkailua tekisivät perusjakelun, varhaisjakelun ja kuljetuksen työntekijät. Hintojen tarkkailun on tarkoitus alkaa tiistaina.

Yrittäjäsanomien haltuunsa saamissa Postin sisäisissä ohjeissa operaatio on nimetty bensabongariksi.

Postin viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Timo Anttila kertoo Yrittäjäsanomille, että Posti pyrkii kehittämään uusia liiketoiminnan muotoja.

- Emme tee nyt tiedonkeruuta. Olemme kyllä kokeiluluontoisesti tehneet ja mikäpä ettei ettemmekö voisi tehdä sitä tulevaisuudessa, koska meillä on valtakunnallinen verkosto, hän toteaa lehdelle.

Postin sisäisissä ohjeissa neuvotaan kertomaan, että Posti tekee markkinatutkimusta, jos joku alkaa kyselemään postilaisten toiminnasta huolto-asemilla.

ABC-ketjujohtaja Antti Heikkinen kertoo Yrittäjäsanomille, että ABC-ketjussa tietoja kerätään pääasiassa oman henkilöstön voimin, mutta myös yhteistyökumppaneita käytetään apuna.


Hän myöntää, että Postin kanssa on käyty neuvotteluja, mutta on muuten vähäsanainen aiheesta.

- Mainitut luvut ja faktat eivät ABC-ketjun osalta pidä paikkaansa. Meillä on erilaisia tapoja kerätä markkinatietoja, markkinatilanne polttonestetoimialalla muuttuu jopa useita kertoja päivässä, hän sanoo.  

Lisää aiheesta:

SEO neuvotellut Teboil-yrittäjien kanssa: "Hakemuksia pöydät täyteen"SEO haluaa Teboil-yrittäjät omaan talliinsa: "Tarjoamme auttavaa kättä"Osoiterekisterin luovutuksessa jakeluyrityksille voi piillä turvallisuusriski: "Kriittisen tiedon pyytäminen helppoa"Teboil-yrittäjää solvataan "Putinin kätyriksi" – Joonas kertoo, mistä kauppiaan leipä oikeasti muodostuu: "Ihmisiltä puuttuu tieto"Ahdingossa rämpineen Postin uusi aluevaltaus: Alkaa tarkkailla polttoaineiden hintoja ABC-ketjulleKSML: Posti laajentaa myös ruoan ja lääkkeiden jakeluun
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 11:48
    Nordea

    Nordealle pyyhkeitä Venäjä-pakotteiden valvonnasta

  • 11:41
    Perussuomalaiset

    Perussuomalaisilta silmienvenytyskuvien ryöppy – eduskunnassa tyrmistys: "Lapsellista ja asiatonta"

  • 10:58
    Kalajoki

    Kalajoen hukkumiset: Virhe tehtiin jo ensimmäisellä minuutilla

  • 10:37
    Sää

    Pekka Pouta: Iso muutos säähän jouluviikolla

  • 10:37
    Liikenneonnettomuudet

    Auto törmäsi naiseen suojatiellä – poliisi etsii kuljettajaa