Koronaviruspandemia on aiheuttanut kysyntäpiikkejä vuonna 2014 perustetulle Woltille.
Ravintolaruoan tilaus- ja kuljetuspalveluiden kysyntä on kasvanut runsaasti koronapandemian myötä. Yksi pandemiasta hyötynyt yritys on vuonna 2014 perustettu suomalainen Wolt, joka on levinnyt kaikkiin Suomen suurimpiin kaupunkeihin ja maailmalle.
Woltin perustaja ja toimitusjohtaja Miki Kuusen mukaan kasvua on tapahtunut viime vuosien aikana usealla eri tasolla.
Yritys toimii tällä hetkellä 23 eri maassa ja 130 kaupungissa.
Erilaiset koronarajoitukset ovat aiheuttaneet kysyntään piikkejä viimeisen vuoden aikana.
– Meille tulee paljon enemmän asiakkaita erilaisten valtioiden rajoitusten aikana. Samaan aikaan ihmiset käyttävät palveluamme paljon useammin, kun ravintoloihin ei saa mennä käymään. Ja sitten kun rajoituksia puretaan, ihmiset käyttävät meitä enemmän normaalilla tasolla.
Vaikka koronapandemia on rajoittanut ihmisten käyntiä ravintoloissa, ruokakulttuuri on ollut Kuusen mukaan jo pidemmän aikaa muutoksessa länsimaissa. Ihmiset laittavat yhä vähemmän ruokaa kotona ja se näkyy myös Woltin kysynnässä.
Wolt on kasvattanut arvoaan miljardin euron yhtiöksi, joka nyt on listautumassa pörssiin. Kovimpina viikkoina kasvua on ollut viidestä kymmeneen prosenttia.