Volkswagen elvyttää pitkät perinteet omaavan Scout-brändin.
Volkswagenin sateenvarjon alla myytävien automerkkien määrä kasvaa yhdellä, kun se tekee omistamastaan Scout-tavaramerkistä oman erillisen ja itsenäisen brändinsä.
Scout tulee keskittymään täyssähköisiin avolavoihin ja oikeasti maastokelpoisiin ajoneuvoihin. Muut saksalaiskonsernin merkit eivät tällaisia autoja tarjoa.
Scoutit on suunnattu ensisijaisesti Yhdysvaltain-markkinoille, eikä toistaiseksi ole tietoa nähdäänkö niitä lainkaan rapakon tällä puolella. Hämärän peitossa on myös tapa, jolla Scouteja myydään. Nähtäväksi jää, myydäänkö Scouteja merkin omissa myymälöissä, Volkswagen-liikkeiden yhteydessä vai esimerkiksi pelkästään verkossa.
Lue myös: Legendaarinen tavaramerkki putosi Volkswagenin syliin yrityskaupan myötä – herättänyt jo parikin ajatusta
Ensimmäiset Scout-merkin alla myytävät autot tullaan esittelemään vuonna 2023, ja valmistuksen on tarkoitus päästä vauhtiin 2026. Volkswagen tähtää Yhdysvalloissa 250 000 Scout-merkkisen auton vuosimyyntiin.

