Muista nämä asiat, kun lataat pakkassäällä sähköautoa.
K-Latauksesta vastaava johtaja Iiro Määttänen K-autolta kertoo tiedotteessa, miten auton lataaminen sujuu mukavasti säässä kuin säässä ja pitkälläkin matkalla.
Lue myös: Autoliitto saanut "huolestuneita yhteydenottoja" – tämä monelta autoilijalta on nyt mennyt ohi
Riittävä tiheä latausväli
Pakkasella sähköauto kuluttaa enemmän virtaa, koska autoa täytyy lämmittää. Lisäksi kylmä akku latautuu hitaammin.
Jos lataustehosta haluaa saada mahdollisimman paljon irti, Määttänen suosittelemaan lataamaan auton suurteholatauspisteellä mahdollisimman tyhjällä akulla.
Samalla on hyvä jättää hieman pelivaraa, ettei auto jää tien poskeen. Määttänen suosittelee pitämään noin 50 kilometrin matkan verran puskuria siltä varalta, että jotain yllättävää sattuu tai olosuhteet muuttuvat.
Lisäksi kannattaa tutustua oman auton ominaisuuksiin ja pitää mielessä, että sääolosuhteet voivat tien päällä yllättää.


