Koronan vuoksi peruttiin lukemattomia lentoja tänä keväänä. Lippuja takaisinmaksussa on kuitenkin ollut paikoin isoja ongelmia. Esimerkiksi Norwegianin Facebook-sivu on täyttynyt rahojensa perään kyselevien kommenteista.
Tamperelainen Tiina Suominen on yksi heistä, jotka odottavat rahojaan takaisin.
– Alkanut olla pinna kireänä kun luvataan, luvataan ja luvataan, hän kertoo.
Ongelma koskee niitä lentoja, jotka on maksettu tililtä. Tiettävästi luottokortilla maksettujen matkojen osalta rahojen palautus on käynyt sujuvammin esimerkiksi luottoyhtiöiden kautta.
Pelkää rahojensa puolesta
Suomalaiseen asiakaspalveluun ei ole Suomisen mukaan enää saanut yhteyttä, ja sähköisessä asiakaspalvelussa toistetaan samoja vastauksia kerrasta toiseen. Usko siihen, että rahoja ylipäänsä koskaan saadaan, alkaa myös olla koetuksella.
– Ne meinaa pimittää ne. Kyllä se haiskahtaa, jos monta kuukautta on yritetty saada rahaa, mutta niitä ei ole kenellekään tullut. Meillä on vankasti sellainen tunne, ettei niitä annetakaan, hän kertoo.
– En mä halua melkein kuuttasataa euroa antaa heille lahjaksi.
Hän muistuttaa, että monilla summat ovat huomattavasti suurempia, kun peruttu lento koskee vaikka kokonaisen perheen lomalentoja.
"Tulee niin huijattu olo"
Suominen on ollut yhteydessä myös kuluttajaviranomaisiin, mutta kokee näiden nostelleen asiassa käsiään voimattomina.

