Taistelu online-ajasta jatkuu - Google Buzz yhdistää Gmailin Twitteriin

Hakukonejätti Google on lisännyt suosittuun Gmail-sähköpostipalveluunsa Facebook ja Twitter -yhteisöpalvelusivustot haastavan ominaisuuden. Googlen uusi sosiaalisen median teknologia matkii Twitterin ja Facebookin avainominaisuuksia. Kyseiset palvelut ovat lisääntyneessä määrin haastamassa Googlea käyttäjien verkossa käyttämästä ajasta.

Uusi palvelu on nimeltään Google Buzz. Ominaisuuden avulla käyttäjät voivat jakaa myös muissa sivustoissa, kuten Twitterissä, Picasassa, Flickrissä ja Google-syötteenlukijassa olevia kuulumisia, viestejä, linkkejä ja kuvia suoraan Gmailista käsin.

Google paljasti myös kourallisen uusia tuotteita, joilla yhteisöpalvelusivustojen ominaisuuksia on sovitettu mobiililaitteisiin, kuten Googlen Android-käyttöjärjestelmään.

Gmail on maailman kolmanneksi suosituin web-sähköposti 176,5 miljoonalla kävijällään viime joulukuussa, kertoo comScore. Microsoftin Hotmail (369,2 miljoonaa kävijää) ja Yahoon Mail -palvelut (303,7 miljoonaa kävijää) sijoittuvat ykköseksi ja kakkoseksi.

Yahoo! lisäsi vastaavanlaisen ominaisuuden Yahoo Mail -sähköpostiohjelmaansa jo viime vuonna. Kyseisessä palvelussa käyttäjät ovat voineet katsella Flickr-palvelun kaltaisia kuvatiedostojen jakosivustoja.

Uutistoimisto AFP siteeraa Wall Street Journal -lehteä, jonka lähteiden mukaan Googlen uuteen palveluun tulee mukaan jossakin vaiheessa myös sisältöä, jota käyttäjän kontaktihenkilöt lataavat YouTubeen.

Netin erilaiset viestintäpalvelut tuntuvat olevan nyt kovan myllerryksen keskellä. Viime viikolla Facebookiin julkistettiin uusi ilme, jonka viesti-ikkuna muistuttaa puolestaan Gmailin inbox-osiota.

Lue myös

Lue myös:

    Uusimmat