Suositun somekampanjan toteuttanut mainostoimisto yksi Anttilan suurimmista velkojista

Konkurssiin asetetun tavarataloketju Anttilan velkojien lista on pitkä. Joukossa on muun muassa mainostoimisto TBWA/Helsinki Oy, joka toteutti Anttilalle sosiaalisessa mediassa rutkasti huomiota saaneen komediasarjan Erinomanlaiset viime keväänä.

Anttilan Facebook-sivuilla julkaistuissa muutaman minuutin mittaisissa jaksoissa näyttelijöinä vierailivat muun muassa Jaana Saarinen, Cristal Snow, Prinssi Jusuf, Suvi Teräsniska ja Benjamin Peltonen.

Kampanja sai sosiaalisessa mediassa runsaasti näkyvyyttä. Useita sarjan jaksoista on katseltu satoja tuhansia kertoja pelkästään Facebookissa.

Anttilan Helsingin käräjäoikeudelle toimittamassa velkaselvityksessä listataan yhteensä 478 yritystä, jotka odottavat Anttilalta saataviaan. TBWA/Helsinki Oy:n saatavat ovat yhteensä 319 082 euroa.

Mainostoimisto harmittelee konkurssia

Mainostoimiston toimitusjohtaja Sami Tikkanen harmittelee Anttilan konkurssia ja kertoo, että yritykset ovat tehneet yhteistyötä toista vuotta.

– Harmittava tapaus Anttilan toiminnan loppuminen on. Se on ollut monelle ihmiselle pitkäaikainen työpaikka ja meille hyvä yhteistyökumppani. Tosi harmi, että he ajautuivat taloudellisesti tällaiseen tilanteeseen. Kuten tiedämme, tämä markkinatilanne ei ole kauhean helppo

Tikkanen ei lähde erottelemaan, mistä kaikesta TBWA:n saatavat Anttilalta koostuvat, joukossa on kuitenkin todennäköisesti myös osia keväällä mainoskampanjana toteutetusta komediasarjasta.

– Tämä on tietysti meidän ja Anttilan välinen asia ja se liittyy meidän maksusopimuksiin ja muihin. Meillä on tosi laaja-alainen yhteistyö sen suhteen, mitä olemme tehneet. En haluaisi lähteä niitä erittelemään enempää, mutta totta kai siihenkin (Erinomanlaiset-sarjaan) liittyviä asioita on siellä varmasti mukana.

MTV Uutiset kertoi huhtikuussa Erinomanlaiset-sarjan jaksosta, jossa Aku Ankan ja muiden Ankkalinnan hahmojen seksielämää ruoditaan varsin suorasanaisesti. Anttilan mukaan hämmennystä herättänyt video oli yhtiöltä tietoinen valinta, jolla pyrittiin herättämään tunteita ja uudistamaan brändiä.

Lue myös:

    Uusimmat