Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Suomen matkailun ongelmana huono markkinointi – ”Teemme pientä, vaikka pitäisi tehdä suurta”

8:20Miten Suomesta tehdään houkutteleva matkailumaa?
Julkaistu 15.06.2016 08:33

MTV UUTISET

Huomenta Suomen markkinaraadin mukaan Suomen houkuttelevuus matkailumaana tyssää heikkoon markkinointiin ja asenneilmastoon.

Suomi olisi monille maailmanmatkaajille eksoottinen kohde, jota ei kuitenkaan osata markkinoida houkuttelevana matkakohteena Lappia lukuunottamatta. Huomenta Suomen markkinaraadin mukaan Suomi on juuttunut matkailumarkkinoinnissaan vanhanaikaiseen ajatteluun.

– Pitäisi ajatella, että matkailu on kova juttu. Turismi sen sijaan on mennyttä, Kämp Groupin markkinointijohtaja Mirkku Kullberg sanoi lähetyksessä.

Suomen maineeseen matkailumaana vaikuttaa jokaisen suomalaisen maailmalla antama kuva kotimaastaan.

– Kuluttajan näkökulmasta tärkeintä on se, mitä ihmiset kertovat maasta matkakohteena ja millainen käsitys heille sitä kautta syntyy, Kauppalehden toimittaja Soili Semkina sanoo.

– Jokainen on itse paras matkailun markkinoija, Kullberg täydentää.

Hänen mukaansa toinen ongelma on asenneilmastossa.

–Teemme itsestämme pieniä, vaikka pitäisi tehdä suurta. Matkailu on volyymibisnes.

Markkinaraadissa pohdittiin myös kiinalais- ja venäläismatkailijoiden merkitystä taloudelle:

8:08Kiinalaisturisteista Suomi-matkailun piristäjät?

Lisää aiheesta:

Elokuussa moni vielä lomailee: Millä Suomi voi erottua matkailun saralla?Suomen matkailu tarvitsee Taylor Swift -ilmiön: Vuodessa yli miljoonan matkailijan vaje, heistä 800 000 venäläisiäAsiantuntijat paljastavat yhden asian, joka räjäyttäisi kansainvälisen kiinnostuksen Suomea kohtaan huippuunsa – "Suomeen pitäisi saada joku samanlainen!"”Suomi on liian kallis maa matkustaa” – turisteja vetää eksotiikka, mutta suomalainen ei näe kotimaataan tyyriyden takiaVisit Finlandin Ahjoharju: Talvimatkailussa Suomi ykkönen, kesässä paljon potentiaaliaSuomi on maailman kolmanneksi paras matkakohde! Lonely Planet valitsi
Talous

Tuoreimmat aiheesta

Talous
  • Eilen23:45
    Tekoäly

    Nvidian tulos julki – ennätyksellinen liikevaihto

  • Eilen20:06
    Nokia

    Nokia perustaa yksikön puolustusteollisuuden ratkaisuille

  • Eilen20:01
    Politiikka

    Orpo: Marinin hallituksen törsäilyn hinta maksetaan nyt

  • Eilen17:24
    Politiikka

    VM: Marinin hallituskaudella tehtiin suuri virhe – näin paljon matalampi velkasuhde olisi nyt

  • Eilen17:19
    Israel

    IL: S-ryhmä tehnyt hiljaisuudessa päätöksen israelilaisten tuotteiden poistamisesta