Voiko tuotteen esillepano kaupassa vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen?
K-Citymarket Kupittaan kauppias Hannu Aaltonen jakaa toisinaan kaupan alaan liittyvää sisältöä sosiaalisen median alusta X:ssä.
Aaltosen julkaisu, jossa hän kertoo erilaisten tuote-esillepanojen myyvän eri tavalla, on herättänyt keskustelua. Julkaisussa nähdään kaksi kuvaa, joissa kermaviilipurkit on aseteltu toisessa kuvassa runsaampaan kasaan, ja toisessa järjestelmällisiin pinoihin.
– Oletko koskaan asiakkaana huomannut, että joissakin kaupoissa tuotteet "kaadetaan" sekaisin tiskiin? Olemme mitanneet myyntejä, ja vasemmanpuoleinen esittely voi myydä jopa 30 prosenttia enemmän, vaikka hinta olisi sama, Aaltonen sanoo X:ssä viitaten vasemmalla olevaan kuvaan, jossa kermaviilipurkit ovat isossa kasassa.
Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.
Aaltosen mukaan tämä esillepanokeino on kaupan alan ammattilaisille tuttu.
– Näin se on ja on aina ollut. Ehkä asiakkaat ja kuluttajat eivät ole miettineet asiaa, Aaltonen kertoo MTV Uutisille.


