Satojatuhansia euroja mäkihypylle – avokätisen sponsorin yhteys lajiin syntyi oluella Matti Nykäsen kanssa

Modeon toimitusjohtaja Kimmo Kaarlejärvi kertoo: Mäkihyppykontakti olusilla Matti Nykäsen kanssa 2:48

Suomalainen toimistokalustamiseen erikoistunut yritys Modeo lähti tukemaan mäkimaajoukkuetta sadoillatuhansilla euroilla.

Kyseessä on nykyajalle hyvin harvinainen sopimus. Modeon toimitusjohtaja Kimmo Kaarlejärvi lähestyi urheiluväkeä, että yritys voisi tukea mäkihyppyä tietyllä summalla.

– Pari viikkoa myöhemmin ollaan jo julkaisemassa sopimusta, Kaarlejärvi kertoo nopeista käänteistä.

Suomalaisella mäkihypyllä ei ole viime vuosina mennyt varsinaisen hyvin – mistä uskosi lajiin löytyy?

– Elämässä muutenkin on ylä- ja alamäkiä. Jotenkin tuntui, että mäkihypyn alamäki on nyt ollut ja mennään ylämäkeen, Kaarlejärvi sanoo.

Modeo on toimistokalustamiseen erikoistunut yritys, jonka edellisen tilikauden liikevaihto oli 16,7 miljoonaa euroa. Liikevoittoa kertyi yli puolitoista miljoonaa euroa.

Kuinka monta numeroa on uudessa sponsorisopimuksessa?

– Paljon on numeroita peräkkäin, mutta mulla on niin huono muisti, että en muista montako, Kaarlejärvi väisti huumorilla utelut.

Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala luonnehti sopimuksen olevan samaa suuruusluokkaa kuin mäkihypyn huippuvuosina. Puhutaan siis sadoistatuhansista euroista.

Kaarlejärven oma yhteys mäkihyppyyn on mielenkiintoinen. Hän oli mäkitornissa ensimmäistä kertaa vasta Lahdessa pidetyssä tiedotustilaisuudessa. Kiinnostus lajiin muodostui kuitenkin jo 1980-luvulla Rovaniemellä.

– Mentiin Ounasvaaran kisojen jälkeen ottamaan ravintolaan muutamat oluet Matti Nykäsen ja Yli-Pullin veljesten kanssa. Se näköjään kantaa tähän päivään asti! Kaarlejärvi paljastaa.

Mihin rahat sitten laitetaan? Mika Kulmala kertoo alla olevalla videolla. Hän avaa myös valmennukseen liityvän Mika Kojonkosken roolia.

Hiihtoliiton toiminnanjohtaja: Mäkihypyn uusi tuki samaa tasoa kuin mäkihypyn ykkösvuosina 3:30

Lue myös:

    Uusimmat