Hiihtoliiton ja mäkihyppääjien välille ei ole saatu solmittua urheilijasopimusta alkavaa kautta koskien. Hyppääjiltä vietiin hiljattain myös arvokas suksimainospaikka, kun Hiihtoliiton uusi yhteistyökumppani vaati mainostilan itselleen.
Mäkihyppääjät saivat sopimusehdotelman viime perjantaina luettavakseen. Sitä ei ole vielä lyöty lukkoon. Sopimusehdotelmassa on mukana myös urheilijan omavastuu, joka on 750 euroa.
Hiihtoliitto tiedotti maanantaina, että itävaltalainen lämpöpumppufirma iDM on Suomen mäkihyppymaajoukkueiden uusi pääyhteistyökumppani. Myös Kempower liittyy mäkihyppääjien yhteistyökumppaniksi. Logistiikkayhtiö DHL puolestaan naarattiin yhdistetyn sponsoriksi.
LUE MYÖS: FIS päätti venäläishiihtäjien kohtalosta – Putinia myötäillyt olympiavoittaja ärähtää: "Pelkkää tekopyhyyttä"
"Ei se meille asti tule"
Komeat sponsorinimitykset eivät yksittäiselle urheilijalle kolise, kertoo maajoukkuehyppääjä Niko Kytösaho.
– Ei se meille asti tule, valitettavasti. Henkilökuntaa on enemmän kuin aikaisemmin ja joukkue isompi. Paikallistoimintaan panostettu, sinne se raha menee, Kytösaho kertoo.
Tuoreet kumppanisopimukset tuovat liitolle valtavan rahavirran, mutta iskevät suoraan urheilijoiden kassaan. Tuoreen pääsponsorin diiliin nimittäin kuuluu myös urheilijalle aiemmin kuulunut mainospaikka suksien varressa.



