Huonekalujen toimitusajat ovat pidentyneet osittain kysynnän kasvun takia ja toisaalta siksi, että tietyistä raaka-aineista on ollut pulaa.
Korona-aika on lisännyt ihmisten kotona viettämää aikaa, ja tämä näkyy piristysruiskeena huonekalukaupassa. Etätyöt ovat lisänneet kotitoimiston tuotteiden menekkiä, mutta nyt on haluttu panostaa myös nukkumiseen.
– Ihmiset hakevat sänkyjä kivijalasta ja haluavat investoida niihin. Ja entistä arvokkaampiin, kertoo Iskun operatiivinen johtaja Mikko Kuuppo.
Hän arvelee, että kun etätöiden takia työmatkat ovat monilla jääneet pois, omaa aikaa jää enemmän ja nukkumaan mennään aikaisemmin.
Panostuksen nukkumiseen on havainnut myös Indoor Groupin kaupallinen johtaja Anna Seppälä.
– Rahat käytetään hyviin uniin. Kun rahaa jää mahdollisesti matkustamisesta ja muutenkin liikkuvuutta on rajoitettu, niin halutaan ehkä satsata hyvään nukkumiseen.
Indoor Group on Askon ja Sotkan emoyhtiö.


