Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Salakuvat: A5:n urheilullinen versio ensi vuonna markkinoille

Julkaistu 22.04.2016 22:15
Toimittajan kuva

Teknavi

toimitus@teknavi.fi

Audi A5:n mittasuhteet alkavat hahmottua jo naamioinnista huolimatta. Toisen sukupolven A5 noudattelee ensimmäisessä mallissa nähtyjä mittasuhteita. Yksityiskohtiin kuten valoihin ja pokkauksiin on tullut lisää terävyyttä. Kattolinja on edelleen elegantti ja sivuprofiilissa on neliovisuudesta huolimatta coupémaisuutta. Toisen sukupolven A5 esiteltäneen syksyllä Pariisin autonäyttelyssä.

Tämän jälkeen odotus siirtyykiin astetta nopeampaan versioon. Viimeisten alkuvuodesta 2017 on luvassa uuden S5-version ensiesittely. A5:n tapaan myös S5 jakaa tekniikkansa sisarmalli S4:n kanssa. Alusta perustuu siis pitkittäiskoneisten autojen modulaariseen MLB II -pohjalevyyn, joka on parhaimmillaan noin 120 kiloa edeltäjäänsä kevyempi. Moottorina S4/S5-malleissa on uusi 3,0-litrainen ahdettu V6-moottori, joka tarjoilee 354 hevosvoimaa ja 500 newtonmetriä vääntöä. Matalalta vääntävän koneen taloudellisuutta on myös hiottu ja EU-keskikulutus tulee jäämään alle kahdeksaan litraan sadalla kilometrillä. Voima välitetään luonnollisesti kaikille neljälle pyörällä. Dynaamisen ajokokemuksen takaamiseksi neliveto on edeltäjiensä tyyliin takavetopainotteinen.

Sisätilojen suhteen auto noudattelee S4:n linjaa. Materiaalien laatu ja viimeistely edustaa Audille tyypillistä korkeaa laatua, ja urheilullisuutta ohjaamoon luodaan pienillä yksityiskohdilla.

Galleria

Lisää aiheesta:

Audi A7 Sportback jatkaa lippulaivan linjoilla – uutta tekniikkaa ja modernia muotoiluaSe käytännöllisempi coupé Audin tapaanSalakuvat: Audin harppaus kohti autonomista ajamistaPorsche esitteli toisen sukupolven Panameran – aiempaa linjakkaampi ja nopeampiKuvat: Peugeot paljasti seuraavan SUV-mallinsaSalakuvat: Uusi Q5 astelee parrasvaloihin syksyllä Pariisissa
AutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • Eilen16:55
    Liikenneturvallisuus

    "Sehän lähti ihan lapasesta" – Sanna testasi, kuinka vaikea on saada auto hallintaan liukkaalla kelillä

  • ke14:54
    Politiikka

    Eduskunta äänesti: romutuspalkkio tulee voimaan ensi vuoden alusta

  • ke14:12
    Tulipalot

    Hybridi-Audi leimahti kesken latauksen – Tampereen parkkihallipalo teki valtavaa tuhoa

  • ti16:55
    Moottorikelkat

    Omistatko moottorikelkan? Varmista yksi asia – muuten vaarana "huomattavat kulut"

  • ma10:29
    Liikenneturvallisuus

    "Yleinen harhakuva" lisää jopa ketjukolarin riskiä – autoilijat unohtavat liikenteessä tärkeän perusasian