Kauppalehti muistuttaa, että hybridiään fiksusti lataava autoilija voi säästää isoja summia verrattuna autoilijaan, joka ei ole perillä latureiden hinta- ja hinnoittelutapaeroista.
Vaikka sähköllä ajaminen onkin yleisesti ottaen huokeampaa kuin bensiinillä tai dieselillä ajaminen, on etenkin ladattavalla hybridillä liikkuvan syytä katsoa tarkasti, missä autoaan lataa.
Töpselihybridin lataaminen aikaperusteisesta julkisesta latauspisteestä voi tulla kalliiksi, sillä latauksen huipputeho ei yleensä ole käytettävissä läheskään koko latauksen ajan. Tämä taas tarkoittaa, että lataus kestää pitempään, mikä aikaperusteisessa laturissa voi nostaa latauksen kustannuksia hyvinkin roimasti.
Kauppalehti huomauttaa artikkelissaan, että 0,12 euron kotikilowattitunti voi muuttua julkisessa latauspisteessä talvella helposti 1,2 euron hintaiseksi, jos laitteen tarjoama latausteho jää kauas huipputehosta ja kustannukset raksuttavat esimerkiksi 0,50 euron minuuttitaksalla.
LUE MYÖS: Sähköauton paras ominaisuus voi olla se pahin, jos esimerkiksi fysiikan lait eivät ole tuttuja
Kun tähän lisätään vielä kulutuksen kasvaminen kylmällä esimerkiksi 20 kilowattituntiin sadalla kilometrillä, voi hybridään vähemmän viisaalla tavalla lataavan autoilijan energiakustannukset nousta Kauppalehden mukaan jopa 24 euroon satasella.