Riiteletkö puolisosi kanssa ruokakaupassa? Et ole ainoa

Ruokakaupan käytävillä käydään monet riidat ja kiistat. Mutta mitkä asiat kauppareissuilla aiheuttavat kinaa pariskunnille, ja miten riitoja voisi ehkäistä?

Femalefirstin mukaan pinnan kiristyminen ruokakaupan käytävillä on yleinen ongelma. Sivusto listasi syyt, jotka yleisimmin aiheuttavat kauppareissuilla kiistoja.

Herkkuja vai ei?

Toinen haluaa turhia herkkuja, toinen ei. Käsissä on ainekset riitaan. Kaikilla pariskunnilla on käytössään tietty budjetti, olipa se sitten iso tai pieni. Kauppalaskun kasvaminen herkkujen takia saattaa kiristää lompankonnyöreistä kiinni pitävän pinnaa.

Herkkuriitojen välttämiseksi kauppaan kannattaa lähteä vain täydellä vatsalla, jolloin mieliteot eivät käy ylivoimaisiksi.  

Valinnanvaikeus

Kauppariita syntyy helposti, jos pariskunnan toinen osapuoli tykkää viettää aikaa hyllyjen välissä eri tuotemerkkien välillä arpoen, ja toinen on tottunut tehokkaaseen tavaroiden poimimiseen.

Jos päätösten tekeminen tuntuu hankalalta, osta tuttuja tuotteita, joiden laadun tiedät varmasti hyväksi. Näin kaupassa ei tarvitse kuluttaa liikaa aikaa, ja molempien mieli säilyy tyynenä.

Mitä ruokaa laitetaan?

Kauppaan meno ilman ostoslistaa ei ole hyvä idea. Jos päivän menua alkaa miettiä vasta ruokakaupassa, ei kauppareissusta tule todennäköisesti onnistunutta. Mitä luultavimmin molemmat haluavat eri ruokia, ja yhteisymmärrykseen on hankala päästä.

Kauppaan kannattaakin aina mennä ostoslistan kanssa. 

Uusien tuotteiden kokeilu

Saman tuotteen ostaminen on turvallista. Tuotteen laatuun voi luottaa, eivätkä rahat mene hukkaan. Riitoja aiheuttavatkin tilanteet, joissa toinen osapuoli haluaa yhtäkkiä vaihtaa tutusta merkistä uuteen.

Innokkaan kokeilijan voi olla vaikea ymmärtää, miksi toinen haluaa pysyä tutussa ja turvallisessa. Kompromissi kannattaa yrittää löytää puhumalla, eihän asia oikeasti ole riidan arvoinen. 

Syöminen kaupassa ennen maksamista

Mehun juominen tai suklaapatukan syöminen kaupassa ennen maksamista on kiistanaihe, joka jakaa ihmiset kahtia.

Joidenkin mielestä syöminen on hyväksyttävää, onhan tuotteet kuitenkin tarkoitus maksaa. Toisten mielestä käytös on noloa ja sääntöjenvastaista.

Tämä takuuvarma riidanaihe on helpointa välttää syömällä tuotteet vasta maksun jälkeen. Tämä lienee oikea tapa myös kaupan henkilökunnan mielestä.

Lähde: femalefirst.co.uk 

Lue myös:

    Uusimmat