Audi on paljastanut lisätietoa myöhemmin tänä vuonna esiteltävästä sähkömaasturistaan – ja erityisesti siitä, miten se on pitänyt auton ilmanvastuskertoimen mahdollisimman alhaisena.
Pääkuvan videoSähköä ilmassa: Audi e-tron laitettiin Faradayn häkkiin |
Kun Audi aikoinaan esitteli ensimmäisen täyssähköautonsa konseptiversiota, hehkutti se auton ennätyksellisen alhaista ilmanvastuskerrointa. E-tronissa sen oli määrä olla 0,25 – ennenkuulumatonta suurikokoiselle katumaasturille.
Ei mennyt aikaakaan, kun yhdysvaltalainen Tesla esitteli Model X:n ja heitti Audin naamalle märän rätin ilmanvastuskertoimen 0,24 muodossa.
Nyt saksalaisvalmistaja on julkaissut vielä tämän vuoden aikana esiteltävästä e-tronista lisätietoa, jotka paljastavat, miten tärkeää alhaisen ilmanvastuskertoimen saavuttaminen on sille ollut.
Toimintamatka on myyntivaltti
Mutta ennen kuin menemme e-tronin yksityiskohtiin sen tarkemmin, käydään hieman läpi sitä, miksi erityisesti sähköautojen kohdalla ilmanvastuskertoimesta kiihkoillaan niin kovasti.