Onneksi ravikilpailusäännöissä sanotaan, että suurkisoissa tulee radalla olla varalähtöauto paikalla. Ilman sitä olisi Turun PM-taisto luultavasti saatettu liikkeelle aikansa eläneellä linjalähetyksellä.
Ongelmat Turun lähtöauton kanssa kulminoituivat kahdeksanteen ja yhdeksänteen lähtöön. Aluksi auto ei lähtenyt hevosten alta pois, ja muun muassa I'm Just A Sund jysäytti rajusti päin puomia.
Yhdeksännessä lähdössä auto kaasutti ensin osallistujilta karkuun ja lähtö uusittiin. Seuraava kiihdytys tapahtui epätasaisesti ja siivekkeet vispaten. Tämä aiheutti suuren suosikin Callela Lisbethin laukan.
Tamman viilipyttymäisyydestä tunnettu treenari Markku Nieminen ilmaisi maaliintulon jälkeen mielipiteensä lähtöautosouvista selvin ja painokkain sanoin. I'm Just A Sundin tapaan myös Callela Lisbeth sai turpaansa tapahtuman seurauksena haavoja.
Vasta kolmen pommiin menneen kiihdytyksen jälkeen otettiin vara-auto käyttöön. Kylmäveristen PM-lähtö lykkääntyi, kun vara-autoa viritettiin käyttövalmiiksi. Tämä oli puolestaan koitua Välähdyksen kohtaloksi. Harri Kotilaisen mukaan ori alkoi käydä starttia odotellessa niin kuumana, ettei laukka ollut kiihdytyksessä kaukana.
Onneksi sekä I'm Just A Sund että Välähdys voittivat. Olisi ollut urheilullinen vääryys, jos niidenkin suoritukset olisivat epäonnistuneet hevosesta itsestään riippumattomasta syystä.
Turun tapahtumista tuli vääjäämättä mieleen Oulun vuoden 1994 Kuninkuusravit. Tuolloin käsillä oli kaikkien aikojen lähtöautokatastrofi, kun kaara piiputti kesken kiihdytyksen valjakoiden eteen. Seurasi melkoinen mylläkkä, mutta kuin ihmeen kaupalla mitään pahempaa ei sattunut.

