F1-sarjan alkukaudella nähdyt ongelmat varikkotyöskentelyssä ovat nostaneet esille niin sanottujen tikkarimiesten palauttamisen varikolle.
Video: C Moren studiossa keskusteltiin varikkopysähdyksistä. Voitaisiinko F1-sarjassa ottaa käyttöön Pohjois-Amerikasta tuttu malli – yksi mekaanikko yhtä auton kulmaa kohden?
Aiheeseen paneuduttiin C Moren F1-studiossa Kiinan kisaviikonloppuna. Varikkotyöskentely on noussut vahvasti esiin alkukaudella muun muassa Haas-tallin virheiden ja varsinkin Ferrari-tallin onnettomuuden takia. Tuossa tilanteessa Kimi Räikkösen vasenta takarengasta ei saatu vaihdettua, ja suomalaiskuski jyräsi autollaan mekaanikon jalan päältä valon vaihduttua vihreäksi liian aikaisin.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Pitäisikö siis aiemmin varikkostopeilla nähdyt tikkarimiehet palauttaa hommiin, jotta kuljettajat eivät lähtisi matkaan liian aikaisin. Asiantuntija Ossi Oikarisen mukaan se ei ole mahdollista.

