Peugeot 907 oli ranskalainen supermalli, joka päätyi tehtaalta suoraan museoon – kuusilitrainen V12 olisi vienyt autoa yli 350 km/h

Ainutlaatuisen super-Peugeotin erikoisuuksia olivat V12-moottori ja hiilikuitukori 0:31
Katso videolta, miltä näytti Peugeot 907 -superauto. Ainutlaatuisen ranskalaiscoupen erikoisuuksia olivat V12-moottori ja hiilikuitukori.

Vuonna 2004 Pariisin autonäyttelyssä esitelty ranskalaiscoupe majailee tätä nykyä valmistajan museossa.

Peugeot juhlisti 2000-luvun alussa uutta muotoilukeskustaan upealla konseptimallilla. Mallimerkintää 907 kantaneesta visiosta ei tullut koskaan todellisuutta kaupallisessa mielessä, kuten ei ollut tarkoituskaan.

907 oli kaksipaikkainen takavetoinen coupe, jonka konepellin alla sykki peräti 12 sylinteriä. Vapaasti hönkivä kuusilitrainen bensakone oli yhdistetty kahdesta kolmelitraisesta V6:sta, ja se tuotti hevosvoimia noin 500.

Auto oli kokoisekseen yllättävän kevyt, sillä se painoi vain 1 400 kiloa, mistä on kiittäminen hiilikuitukoria.

907 kiihtyi nollasta sataan 3,7 sekunnissa, ja sen teoreettiseksi huippunopeudeksi ilmoitettiin 357 kilometriä tunnissa.

Puikkokuonoisen auton muodot tuovat jossain määrin mieleen Mercedes-Benz SLR McLarenin.

Lähteet: Peugeot, Carscoops

Lue myös:

    Uusimmat