Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Peugeot 907 oli ranskalainen supermalli, joka päätyi tehtaalta suoraan museoon – kuusilitrainen V12 olisi vienyt autoa yli 350 km/h

0:31Ainutlaatuisen super-Peugeotin erikoisuuksia olivat V12-moottori ja hiilikuitukoriKatso videolta, miltä näytti Peugeot 907 -superauto. Ainutlaatuisen ranskalaiscoupen erikoisuuksia olivat V12-moottori ja hiilikuitukori.All Over Press
Julkaistu 21.09.2021 17:55

Ville Järveläinen

Vuonna 2004 Pariisin autonäyttelyssä esitelty ranskalaiscoupe majailee tätä nykyä valmistajan museossa.

Peugeot juhlisti 2000-luvun alussa uutta muotoilukeskustaan upealla konseptimallilla. Mallimerkintää 907 kantaneesta visiosta ei tullut koskaan todellisuutta kaupallisessa mielessä, kuten ei ollut tarkoituskaan.

907 oli kaksipaikkainen takavetoinen coupe, jonka konepellin alla sykki peräti 12 sylinteriä. Vapaasti hönkivä kuusilitrainen bensakone oli yhdistetty kahdesta kolmelitraisesta V6:sta, ja se tuotti hevosvoimia noin 500.

Auto oli kokoisekseen yllättävän kevyt, sillä se painoi vain 1 400 kiloa, mistä on kiittäminen hiilikuitukoria.

907 kiihtyi nollasta sataan 3,7 sekunnissa, ja sen teoreettiseksi huippunopeudeksi ilmoitettiin 357 kilometriä tunnissa.

Puikkokuonoisen auton muodot tuovat jossain määrin mieleen Mercedes-Benz SLR McLarenin.

aop peugeot 907 (1)Kurkistus Peugeot 907:n sisätilojen teemana oli punainen nahka.All Over Press

Lue myös: Kuolaatko sinäkin tätä Peugeotin konseptiautoa? Pääjohtaja Twitterissä: "Mikäli saamme kasaan 500 000 nimeä..."

Lähteet: Peugeot, Carscoops

Lisää aiheesta:

Spoilerivaroitus! Renault esitteli hillittömällä ”lintulaudalla” siunatun sähköauton Volkkarikin osaa repäistä: Häijyn näköisen Golf GTI W12-650:n nimi kertoo kaiken olennaisen – tätä ei uskoisi tehtaan luomukseksiBMW kuoppasi tämän auton 30 vuotta sitten liian kalliina – nyt kaikkien aikojen tykein M-malli on viimein täälläRanskalainen haastaja BMW M5:lle: Peugeotin kolmimoottorinen sedan ampaisee nollasta sataan 4,3 sekunnissa520 vapaasti hengittävää hevosvoimaa – tässä on uusi Porsche 911 GT3 RSHengästyttävä top 5: Geneven autonäyttelyn urheiluautot
AutotKonseptiautotSuperautotPeugeotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • Eilen00:01
    Päästöt

    Etla: Kasvihuonekaasujen päästöt vähenevät, suurimmat päästöt nyt liikenteestä ja maataloudesta

  • ti20:45
    Raskas liikenne

    Uhkaava vaaratilanne Helsingissä: Rekka suhahti suojatien yli kuin giljotiini

  • ma08:53
    Liikenneturvallisuus

    Yhtä asiaa autoilijat eivät tajua, ennen kuin poliisi pysäyttää – "Sattuu liikaa ja aivan turhaan"

  • 12.10.06:46
    Raskas liikenne

    Timo nukkuu autossaan makoisasti – tällainen on rekkakuskin liikkuva konttori

  • 12.10.06:35
    Autokoulu

    Yhä useampi opettaa omaa lastaan ajamaan autoa – vanhemmilta erikoisia pyyntöjä autokouluille