Peliyhtiö Remedy kaksinkertaisti tuloksensa viime vuoden jälkipuoliskolla – Control-toimintaseikkailu myynyt yli kaksi miljoonaa kappaletta

Suomalainen pelitalo Remedy jatkoi vahvaa kasvuaan viime vuoden toisella puoliskolla. Liikevaihtoa kertyi heinä-joulukuussa 24,1 miljoonaa euroa eli 35 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin.

Liikevoitto kaksinkertaistui vertailukaudesta 10,1 miljoonaan euroon.

Remedyn toissa vuonna julkaisema toimintaseikkailupeli Control oli myynyt viime vuoden loppuun mennessä yli kaksi miljoonaa kappaletta, yhtiö kertoo.

Remedyn mukaan Controlin myynti on jatkunut hyvänä alkuvuoden aikana.

– Jatkamme Controlin tukemista ja edistämistä samalla, kun sen kehitystiimi asteittain siirtyy työskentelemään uuden Remedy-pelin parissa, sanoo toimitusjohtaja Tero Virtala osavuosikatsauksessa.

Remedy toteaa, että koronapandemian aikana pelialalla on yleisesti nähty kasvua pelimyynneissä. Samaan aikaan pandemian haittavaikutukset Remedyn liiketoimintaan ovat yhtiön mukaan jääneet vähäisiksi.

Viime vuoden maaliskuussa Remedy allekirjoitti Epic Gamesin kanssa julkaisusopimukset kahdesta peliprojektista, joita kehitetään konsoli- ja tietokonealustoille.

Remedy kertoo, että pienempi projekti on jo tuotannossa ja suurempi "AAA-kokoluokan" peliprojekti siirtyy täyteen tuotantoon tämän kevään aikana. 

Osake vahvistunut tuntuvasti korona-aikana

Remedy odottaa liikevaihtonsa ja liikevoittonsa kasvavan tämän vuoden aikana. Kasvusta valtaosan odotetaan tapahtuvan vuoden jälkipuoliskolla.

Remedyn hallitus ehdottaa 0,15 euron osakekohtaista osinkoa. Vuotta aiemmin osinkoa maksettiin 0,11 euroa osakkeelta.

Helsingin pörssin First North -listalla noteeratun Remedyn osakekurssi on noussut reippaasti viimeisten 12 kuukauden aikana. Vuosi sitten yhtiön osakkeesta maksettiin noin 14 euroa, kun torstain päätöskurssi oli 40,2 euroa.

Vuonna 1995 perustetun Remedyn tunnetuimpiin peleihin kuuluvat Controlin ohella aiemmat pelit Alan Wake ja Max Payne.

Remedyn joulukuussa julkaiseman uuden strategian mukaan yhtiö pyrkii kehittämään vähintään yhden merkittävän hittipelin vuoteen 2025 mennessä. Tavoitteena on myös omistaa vähintään kolme kasvavaa pelibrändiä, joissa on pitkän aikavälin hittipotentiaalia.

Lue myös:

    Uusimmat