Paku menee metsään: Ford tuo maastomeikit uuteen autoluokkaan

1:36
Näin Ford testaa hikisen takapuolen vaikutusta autojensa istuimiin.

Ford täydentää Transit-mallistoa maastoversioilla.

Sen lisäksi, että katumaastureiden suosio ei osoita minkäänlaisia laantumisen merkkejä, ovat autovalmistajat ryhtyneet antamaan muunkinlaisille autoilleen SUV-malleista tuttuja piirteitä.

Esimerkiksi tavallista suuremmalla maavaralla varustetut maastofarmarit ovat yhä yleisempi näky, minkä lisäksi useampikin valmistaja harrastaa jopa pikkuautojensa "meikkaamista" maastokykyisemmiksi kuin ne todellisuudessa ovatkaan.

Nyt Ford tuo ilmiön myös pakettiautojen puolelle täydentämällä Transit-mallistoa Trail- ja Active-versioilla, joista ensimmäisenä mainitut ovat oikeastikin hieman maastokykyisempiä menijöitä, kun taas jälkimmäiset keskittyvät ulkonäöllisiin muutoksiin.

Tarjolla olevat uutuudet ovat:

  • Transit Trail
  • Transit Custom Trail
  • Transit Custom Active
  • Tourneo Custom Active

Etuvetoisessa Transit Trailissa ja Custom Transit Trailissa hieman hankalammassa maastossa ajamista helpottaa mekaaninen tasauspyörästön lukko, joka on saatavissa lisävarusteena myös Active-malleihin.

Fordin mukaan Transit Trail saapuu Suomeen kuitenkin vain nelivetoisena mallina. Nelivetojärjestelmässä olevalla AWD Lock -tilalla väännön voi lukita 50:50-suhteessa etu- ja taka-akseleille, jos pito on huono.

Trail-mallit ovat ulkonäöllisesti Active-versioita järeämpiä, ja esimerkiksi etusäleikön tyyli on niissä lainattu avolavamalliston puolelta. Sisätiloissa Trail-mallien vakiovarusteena on muun muassa täysnahkaverhoillut istuimet.

Active-malleissa on vakiona 17‑tuumaiset kevytmetallivanteet,  verkkomainen etusäleikkö ja kattokaiteet.

Lähde: Ford

Lue myös

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja