Uusissa autoissa pakollinen eCall-hätäpuhelujärjestelmä ei toiminut kaikissa Tesloissa suunnitellusti. Yhtiö korjasi ongelman ohjelmistopäivityksellä, eikä takaisinkutsu edellyttänyt autojen viemistä korjaamolle.
Uutistoimisto Reuters kertoo Saksan liikenneviranomaisen, KBA:n, julkistaneen takaisinkutsukampanjan, joka koskee Teslan Model 3- ja Model Y -malleja.
KBA:n mukaan takaisinkutsun syynä on 59 129:een autoon liittyvä ohjelmistovirhe. Ilmeisen perustavaa laatua olevan bugin vuoksi kyseisten autojen eCall-hätäpuhelujärjestelmä ei toimi.
Lisäys 5.7.2022: Teslan pohjoismaisesta viestinnästä kerrottiin MTV Uutisille, että eCall-järjestelmän ongelma havaittiin jo toukokuun alussa. Takaisinkutsun piiriin kuuluviin autoihin on julkaistu korjauspäivitys, joka asentuu etänä ilman huoltokäynnin tarvetta. Artikkelin otsikkoa muokattu.
Euroopan unionissa myytävissä uusissa autoissa on pitänyt vuoden 2018 huhtikuusta alkaen olla eCall-hätäpuhelujärjestelmä, jonka tarkoituksena on mahdollistaa avun nopeampi saapuminen kolaripaikalle.