Oppisopimuskampanja poikii koulutuspaikkoja

Työministeriön ja opetusministeriön tammikuussa järjestämä tiedotuskampanja oppisopimuksista on poikinut koulutuspaikkoja. Kampanjan tavoitteena oli lisätä oppisopimuksen tuntemusta ja käyttöä työnantajien keskuudessa.

Tuoreen palautetutkimuksen mukaan lähes reilut 70 prosenttia kampanjaan osallistuneista työnantajista koki sen kiinnostavaksi.

Tutkimukseen osallistuneista 200 työnantajasta vajaat kymmenen prosenttia kertoi jo tarjonneensa oppisopimuspaikkaa kampanjan antamasta virikkeestä.

Oppisopimusten käyttö on viime vuosina jatkuvasti lisääntynyt, ja etenkin kaupan ja hallinnon aloilla sopimukset ovat yleisiä. Kuluvan vuoden tavoitteeksi on asetettu 19 500 oppisopimusta. Viime vuonna oppisopimuksella opiskeli 18 600 nuorta.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat