Citroënin uusi ë-C4 X tulee Suomeen ainoastaan täyssähköisenä versiona.
Maailman neljänneksi suurimman autonvalmistajan Stellantiksen ranskalaissiivessä uskotaan, että katumaasturien aika alkaa pikku hiljaa olla ohi. Sähköautoissa energiatehokkuus on tärkeää, ja sitä parantaa matala, pienen ilmanvastuksen kori.
Citroën on aiemmin tuonut markkinoille C5 X:n, joka yhdistelee sedanin ja farmarin piirteitä. Toisaalta siinä on maavaraa kuin katumaastureissa. Viime viikolla Peugeot esitteli 408:n, joka puolestaan on fastbackmainen muunnelma samasta autoluokkien rajoja rikkovasta teemasta.
Nyt Citroën jatkaa valitsemallaan tiellä esittelemällä ë-C4 X:n, jota tarjotaan vaihtoehdoksi C-segmentin viistoperää tai katumaasturia etsivälle asiakkaalle. Keitokseen on poimittu valmistajan mukaan myös ”fastbackin elegantit linjat, SUV:n nykyaikainen asenne ja neliovisen sedanin ajattomuus sekä tilat”.
Lue myös: Uudenkaupungin autotehtaan uusi käyntikortti: Lightyear 0 imee energiaa suoraan taivaalta
Citroënin mallistossa uutuus asettuu C4-viistoperän ja lippulaiva C5 X:n väliin. Monissa Euroopan maissa autoa aiotaan myydä vain täyssähköisenä mallina. Näin myös Suomessa, ja tänne uutuus saapuu ensi vuoden alussa.
