Ostajan mukaan "tavanomaisessa käytössä" olleen television OLED-paneelissa alkoi tapahtua nopeasti kummia. Myyjän mukaan kyseessä ei ollut vika, vaan paneeliteknologian ominaisuus.
Kuluttaja osti vuonna 2016 uuden OLED-tekniikalla varustetun television vajaan 1 700 euron hintaan ja sai laitteelle kahden vuoden takuun. Televisioon kuitenkin tuli vikaa vuosien 2018–2020 välillä, ja ostaja teki asiasta ilmoituksen lopulta syksyllä 2020.
TV:n paneelin värit olivat pahasti vääristyneet ja vaikka viitteitä ongelmista oli nähtävissä jo noin vuotta aiemmin, iskivät isommat ongelmat vasta myöhemmin. Vajaat neljä vuotta oston jälkeen keskelle ruutua ilmestyi iso pallomainen alue, jossa keltainen oli vihreää ja punainen harmaata. Lisäksi paneelissa oli havaittavissa tummentumista ja kiinnipalamista. Kuluttajan mukaan ongelmat eivät olleet aluksi niin selviä, että hän olisi osannut niistä tuoreeltaan reklamoida.
Vakuutusyhtiö korvasi kuluttajalle tuolloin ikävähennyksen jälkeen runsaat 930 euroa, mutta hän oli tyytymätön korvaussummaan. Kuluttajan mukaan hän on oikeutettu korvauksiin myös myyjältä.
Lue myös: Urheilukauppa XXL laittoi kajakin kovaan alennukseen, mutta alle unohtunut vanha hintalappu herättää kysymyksiä
Myyjän mukaan kyseessä ei kuitenkaan ollut vika, vaan OLED-paneelin ominaisuus. Lisäksi se katsoi kuluttajan saaneen televisiosta neljän vuoden aikana käyttöhyötyä, joka kuittaantui ikävähennyksellä. Myyjän mukaan sen vastuulla ei ole korvata kuluttajalle mitään, koska television vikaantumisesta varsinaisen ilmoituksen tekemiseen oli kulunut niin kauan.