Urheilukauppaketju XXL:n toimitusjohtajan mukaan vanhassa hintalapussa ollut hinta oli niin ikään alennushinta, vaikkei sitä sellaisena mainostettukaan.
Lahden XXL-myymälässä keskiviikkona vieraillut Harri Koponen hämmästyi, kun 25 prosentin alennuksessa olleen kajakin tarjoushintalapun alta näkyi jotain sinne kuulumatonta. Uusi tarjouslappu oli nimittäin lätkäisty telineeseen vanhan hintalapun päälle, ja alta näkyi hinta, jolla tuote on aiemmin ollut myynnissä.
Pohjoismaiden suurin urheilukauppaketju XXL käyttää aletuotteita mainostaessaan "XXL-hinnaksi" kutsuttua verrokkihintaa, josta se myös laskee kampanjatuotteidensa alennusprosentit.
Tässä tapauksessa vanhassa lapussa ollut aiempi hinta oli kuitenkin täysin eri kuin tarjouksessa mainostettu verrokkihinta. Uusimmassa alennusplakaatissa kajakkia myytiin 374,25 euron hintaan, ja kyltissä kerrottiin tuotteen XXL-hinnaksi 499 euroa. Alle oli kuitenkin jätetty vanha lappu, jossa hinta oli 399 euroa, joten oliko 125 euron alennus sittenkin vain vajaat 25 euroa?
Lue myös: Ärsyttävätkö huonekalukauppojen "tarjoukset"? Maskulle esitetään miljoonan euron sakkoa
Kysyimme XXL Sports & Outdoor Oy:n toimitusjohtajalta Pasi Lämpsältä, mistä oikein on kyse. Hänen mukaansa aiempi hinta, 399 euroa, on ollut myös tarjoushinta.
– Kyseisen tuotteen XXL-hinta on ollut 499 euroa 26. kesäkuuta alkaen, minkä jälkeen tuote on ennen nyt käynnissä olevaa kampanjaa ollut kampanjahinnoiteltuna kahteen eri otteeseen, Lämpsä kertoo MTV Uutisille.