Netflixistä tarjolle halvempi, mainoksia sisältävä versio – tämä siitä tiedetään nyt

Suoratoistopalvelu Netflixistä tulee 12 maassa tarjolle halvempi, mainoksia sisältävä versio.

Suoratoistopalvelu Netflixistä tulee 3. marraskuuta tarjolle halvempi tilausvaihtoehto, jossa on mainoksia. BBC ja CNN kertovat, että "Basic with Ads" -kuukausitilaus tulee tarjolle 12 maahan, muun muassa Isoon-Britanniaan, Yhdysvaltoihin, Kanadaan, Meksikoon ja Australiaan.

Yhdysvalloissa tilauksen hinnaksi tässä vaihtoehdossa tulee 6,99 dollaria eli noin seitsemän euroa. Nykyään Netflixin saa tilattua USA:ssa 9,99 dollarin hintaan eli noin 10 eurolla.

Netflixin suunnitelmissa on laajentaa tämän kuukausitilauksen saatavuutta useampiin maihin. Suomen tilanteesta ei tällä hetkellä ole tietoa.

Viitisen minuuttia mainoksia tunnissa

BBC:n ja CNN:n tietojen mukaan tässä halvemmassa kuukausitilauksessa katsoja tulee näkemään keskimäärin noin 4–5 minuuttia mainoksia per tunti. Yksi mainos kestäisi 15 tai 30 sekuntia. Niitä tulee ennen ohjelmaa ja sen aikana.

Lisäksi joitain elokuvia ja TV-sarjoja ei ole tähän mahdollisuuteen tarjolla lisenssirajoitusten vuoksi, kertoo BBC.

Marilyn Monroesta kertovat Netflix-elokuva Blonde on järkyttänyt katsojia. Juttu jatkuu videon alla.

Netflix menettänyt kuukausitilaajia

Netflix on ollut tilauspohjaisten suoratoistopalveluiden edelläkävijöitä, mutta yhtiö on menettänyt runsaasti tilaajia muun muassa siksi, että kilpailu on koventunut. BBC kertoo, että yhtiö on menettänyt yli miljoona käyttäjää tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla. 

Yhtiön on määrä antaa tästä tilanteesta sijoittajille päivitetty tieto ensi viikolla.

Suoratoistopalvelukilpailun kiihtyminen on siis tehnyt asiakkaiden pitämisestä Netflixin parissa vaikeampaa.

Lisäksi elinkustannusten nousun vuoksi moni on joutunut vetämään kukkaron nyörejään tiukemmalle ja miettimään, mistä voisi säästää. BBC:n mukaan tämäkin on vähentänyt kuukausitilaajia Netflixissä.

Netflixin mukaan kiinnostusta löytyy

Tiedotteessaan yritys kertoo olevansa luottavainen tämän muutoksen suhteen. Heidän mukaansa nyt löytyy hinta ja tilaustapa jokaiselle palvelun fanille.

– Vaikka vielä ollaan hyvin alussa tämän kanssa, olemme ilahtuneita siitä, miten sekä kuluttajat että mainostajat ovat osoittaneet tätä kohtaan kiinnostusta. Emme malta odottaa, mitä tulemaan pitää, tiedotteessa sanotaan.

Netflixin kansainvälisestä mainonnasta vastaava johtaja Jeremi Gorman kertoi BBC:n mukaan, että mainostajat ovat osoittaneet runsaasti kiinnostusta tätä kuukausitilausvaihtoehtoa kohtaan. 

Lähteet: BBC, CNN

Lue myös:

    Uusimmat