Nelonen hakee uutta tv-lupaa

Nelonen Media aikoo aloittaa uuden valtakunnallisen mainosrahoitteisen TV-kanavan alkuvuonna 2009. Kanavaa koskeva toimilupahakemus on jätetty viestintäministeriöön.

Nelonen Mediaan kuuluvat tällä hetkellä Nelonen, JIM, KinoTV, Urheilukanava ja Urheilu+Kanava.

- Kohdistetummilla kanavilla haemme pirstoutuneilta yleisömarkkinoilta kaupallisesti kiinnostavia katsojasegmenttejä, joita myymme mainostajille. Uskon, että kohderyhmäkanavat vahvistavat television kilpailukykyä merkittävästi taloudellisesti epävarmoina aikoina, kertoo Nelonen Median liiketoimintajohtaja Juha-Pekka Louhelainen.

Louhelaisen mukaan JIM on menestynyt kohderyhmäkanavana. Viikon aikana JIMiä katsoo Louhelaisen mukaan ydinkohderyhmästä eli 25-44-vuotiasta miehistä jopa 60 prosenttia.

Nelonen Media on osa Sanoma-konsernin sähköisen viestinnän liiketoimintaryhmää Sanoma Entertainmentia.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat