MTV Median uusi ohjelmajohtaja tekee paluun Pöllölaaksoon

MTV Median uusi ohjelmajohtaja on Kristiina Werner-Autio, 42. Hänet nimitettiin tänään MTV Median ohjelmajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Tehtävässään hän aloittaa ensi vuoden alkupuolella, kun nykyinen ohjelmajohtaja Jorma Sairanen siirtyy eläkkeelle.

Werner-Autio on jo vuosia työskennellyt Nelonen Mediassa kansainvälisen ja kotimaisen ohjelmiston päällikkönä ja vuodesta 2011 televisiotoiminnan johtajana. Nyt Werner-Autio palaa hyvillä mielin takaisin Maikkarille.

– Hyvillä mielin hyppään takaisin. Olen aloittanut urani 18 vuotta sitten Maikkarilla, silloin oli sellainen nuortenohjelma kuin Jyrki, jossa aloitin. Jätän Nelonen Median oikein luottavaisin mielin, siellä on hyvät ihmiset ja hyvät kanavat. Nyt saadaan ainakin hyvää tervettä kilpailua, sanoo Kristiina Werner-Autio

Maikkarin ja Nelosen lisäksi Werner-Autio on työskennellyt myös kanadalaisen Chum Televisionin ohjelmamyynnin päällikönä, MTV Oy:n omistaman tuotantoyhtiön Funny-Filmsin toimitusjohtajana ja 2000 -luvun alussa kaapelikanava Moontv:n toimitusjohtajana.

"Maikkari on hyvässä iskussa"

Werner-Aution monipuolinen osaaminen ja laaja kokemus media-alalta tulevat tarpeen yhä kovenevassa kilpailutilanteessa. Mainosrahotteisia kanavia on tullut lisää, siitä huolimatta Maikkari on edelleen johtava kaupallinen televisiokanava. Werner-Autio sanoo Maikkarin tilanteen olevan erittäin hyvä, tiukasta kilpailutilanteesta huolimatta.

– Harvalla suomalaisella tv-kanavalla on niin uskomattomia ohjelmasisältöjä kuin Maikkarilla. Ne keräävät mielettömän suuria yleisöjä, esimerkiksi Salkkarit, useita satojatuhansia katsojia, jääkiekon MM-kisat, Putous ja kotimaiset draamat. Sanoisin että Maikkari on erittäin hyvässä iskussa tulevaisuuden kilpailutilannetta ajatellen, perustelee Werner-Autio.

Werner-Aution mukaan kanavalla nähdään jatkossakin kotimaista ja ulkomaista tuotantoa sulassa sovussa. Hän pitääkin Maikkarin nykyistä ohjelmatarjontaa hyvänä.

- Sieltä löytyy henkilökohtaisia suosikkejani todella paljon. Talvella Putous oli ihan ehdoton, jota katsoimme lasten kanssa. Tykkäsin myös Duudsonit tuli taloon -sarjasta, koska siinä on vähän erilainen konsepti. Lisäksi pyrin katsomaan kotimaisia draamoja ja Katsomosta olen katsonut Iholla-sarjaa myöhäisillasta, kun lapset ovat nukkumassa, sanoo Werner-Autio.

Werner-Autio uskoo myös ulkomaisen draaman voimaan. Hänen mukaansa Hollywoodin sarjakin voi koukuttaa suomalaiset useiden vuosien ajaksi.

Katsojaa kuunnellaan

Television katseluun käytetty aika kasvaa, vaikka uudet jakelukanavat ovatkin tuoneet haasteen mukanaan. Werner-Autio pitää tilannetta hyvänä ja lupaa, että jatkossakin kuluttajaa kuunnellaan Maikkarilla.

– Yritetään ottaa huomioon, että katsoja haluaa katsoa ajasta ja paikasta riippumatta ja päätelaitteesta riippumatta heidän lempisisältöjään. Eli pyritään vastaamaan kuluttajan toiveeseen ja tarjoamaan niitä sellaisia sisältöjä sellaisissa paikoissa, joista he haluavat niitä katsoa. Yksi vastaus tähän on hiljattain lanseerattu teevee.fi, joka on yhteistyössä Maikkarin, Ylen ja Nelosen kanssa tehty ohjelmapalvelu, josta voi katsoa netin yli silloin kun itselle se sopii, kertoo Werner-Autio.

Hänen mukaansa myös netin merkitys kasvaa entisestään ja tietysti Katsomon.

– Me halutaan, että kaikki ohjelmat löytyvät sieltä kattavasti. Tiedän sen, että kanavien suoratoistoakin on laitettu nettiin. Verkon rooli on hyvin vahva ja sitä tullaan jatkossakin korostamaan entisestään, sanoo Werner-Autio.

Lue myös:

    Uusimmat