Ferrarin päätös ottaa Sebastian Vettel ensimmäisenä kärkimiehenä varikkokäynnille ei tuottanut tulosta, kun Mercedes onnistui Lewis Hamiltonin paremmalla rengasvalinnalla vastaamaan kilpailijan ratkaisuun Singaporen F1-kisassa.
Vettel otettiin renkaidenvaihtoon jo kierroksella 14. Hänelle vaihdettiin alle keskimmäistä kovuutta olleet renkaat, joille maaliin asti pääseminen vaikutti melko optimistiselta ratkaisulta.
LUE MYÖS: Räikkönen paljasti: Pakotettu kyttäämään onnenpotkua ja Bottaksen virhettä
Mercedes reagoi tähän ja pyysi kärkimies Lewis Hamiltonin sisään heti seuraavalta kierrokselta. Hamiltonille vaihdettiin kovimmat renkaat, jotka osoittautuivat jopa Vettelin valintaa nopeammiksi.
Varikkoepisodia edelsi noin kierroksen 10 kohdalla radiokeskustelu, jonka Vettelin kisainsinööri Riccardo Adami kuuli väärin.
– Minulla on vielä paljon jäljellä renkaissa, Hamilton kuittasi hiljaisella äänellä Mercedeksen tiimiradiossa.
Pian Adami reagoi tähän ja informoi Vetteliä täysin päinvastaisella viestillä.
– Hamilton ennakoi, ettei hänellä ole paljoa jäljellä renkaissa. Näin hän raportoi, kisainsinööri kertoi Vettelille, joka antoi nopean vastauksen.

