Rallin MM-sarjan promootioyhtiö on käynyt neuvotteluita suoratoistopalvelu Netflixin kanssa.
Rallin MM-sarjan isoveli, niin ikään Kansainvälisen autoliiton FIA:n alle kuuluva F1-sarja osui häränsilmään aloitettuaan yhteistyön Netflixin kanssa. "Drive to Survive" sukelsi formula ykkösten kulisseihin ja sai loistavan vastaanoton suurelta yleisöltä heti ensimmäisellä tuotantokaudellaan, joka julkaistiin vuonna 2019.
Sittemmin tuotantokausia on julkaistu jo kuusi. Eikä loppua ole vielä näkyvissä.
F1-sarjan kannalta merkittävintä oli se, että sarja houkutteli uusia yleisöjä lajin pariin. Juuri sitä myös rallin MM-sarja kaipaisi tällä hetkellä.
Rallin MM-sarja etsii parhaillaan uutta suuntaa ja uusia tapoja herättää kiinnostusta yhä useammassa fanissa.
– Drive to Survive oli käännekohta moottoriurheilun raportoinnissa. Se osui oikeaan aikaan. Mutta meidän täytyy olla varovaisia, sillä pelkästään tällaisen sarjan tuottaminen ei automaattisesti tarkoita uusien yleisöjen saavuttamista, MM-sarjan promootioyhtiön tapahtumajohtaja Simon Larkin kertoi valikoiduille medioille, kuten MTV Urheilulle.
Drive to Surviven julkaisun jälkeen useat urheilusarjat ovat yrittäneet hyödyntää suoratoistopalveluita markkinointikanavinaan. Jotkut ovat onnistuneet formula ykkösten tavoin, toiset eivät.
– MotoGP:stä kertova sarja ei ollut niin menestyksekäs kuin he olivat toivoneet, ottaen huomioon siihen käytetyn panostuksen, Larkin nosti esiin esimerkin.

