Kaksi vapaalla olevaa henkilökunnan jäsentä vaati istumapaikkaa ensimmäisessä luokassa, vaikka bisnesluokassa olisi ollut tilaa.
Video: Lentohenkilökunnan ripeä toiminta pelasti Darcy-ranskanbulldoggin.
Thai Airways -lentoyhtiö joutui kyseenalaisen julkisuuden kohteeksi, kun sen lento myöhästyi kaksi tuntia istumapaikkaongelman vuoksi. Lentoyhtiön kaksi vapaalla olevaa lentäjää halusi istua ensimmäisessä luokassa, joka kuitenkin oli täynnä, kertoo Bangkok Post.
Lento ei lähtenyt ennen kuin paikkoja vapautui
Lento myöhästyi kaksi tuntia, koska lennolla töissä olevat lentäjät eivät suostuneet lähtemään, ennen kuin heidän kollegoilleen löytyi istumapaikka.
Aluksi kaikki ensimmäisen luokan matkustajat kieltäytyivät vaihtamasta paikkoja, mutta lopulta eräs pariskunta antoi periksi. He tekivät aiheesta myöhemmin valituksen.
Parin mukaan lentäjät olisi pitänyt istuttaa bisnesluokkaan, koska siellä oli vapaita paikkoja.
Johtaja pyytää tapahtunutta anteeksi
Lentoyhtiön johtaja julkaisi anteeksipyynnön Facebookissa. Hän on vaatinut tapauksen tutkittavaksi ja toteaa, että se vaikuttaa yhtiön imagoon.
– Olen surullinen ja pyydän anteeksi kaikilta matkustajilta, joihin vaikutti tämä epäammattimainen toiminta, joka aiheutti viivästyksen. Ja pyydän anteeksi matkustajilta, joihin paikanvaihto vaikutti suoraan. Otan vastuun tapahtuneesta, johtaja Sumeth Damrongchaitham sanoo.