Ison-Britannian mainontaa valvova viranomainen sai valituksia, joiden mukaan Volkswagenin mainokset olivat vastuuttomia ja rohkaisivat vaaralliseen ajamiseen.
Pääkuvan videoFilippiinien presidentti tuhosi 5,5 miljoonan dollarin edestä luksusautoja |
Teknologia ja sen mukanaan tuomat mahdollisuudet ovat houkuttelevia asioita automainostajille. Välillä raja nokkelan ja provokatiivisen välillä on hiuksenhieno, kuten MarketingWeekin uutisoima tuore Volkswagenia koskeva tapaus osoittaa.
Yhdistyneiden kuningaskuntien mainontaa valvova Advertising Standards Authority (ASA) sai kuusi valitusta koskien kahta TV-mainosta, joissa esiteltiin Volkswagen Polo -mallista autoa. Valitukset johtivat siihen, että niitä ei saa jatkossa esittää televisiossa. Jäähylle joutuivat saman mainosfilmin pidempi ja lyhyempi versio.
Mainoksessa kerrotaan isän ja pojan tarina pojan lapsuudesta nuoreen aikuisuuteen saakka. Alussa poika nähdään nostamassa kaatunutta kolmipyöräänsä kotitalon pihalla isän seuratessa huolestuneena ikkunasta.