Lentoyhtiö on nyt pyytänyt anteeksi perheeltä, jonka se poisti lennolta opaskoiran suureen kokoon vedoten.
Äiti Amy Jo Weasel kertoo olleensa perheensä kanssa matkalla kotiin lomareissulta, kun paluumatka sai ikävän käänteen. Weaselin, hänen miehensä ja heidän 12-vuotiaan Dravetin oireyhtymää sairastava poikansa vaihtolento ei nimittäin sujunut odotetulla tavalla.
Weasel kertoo lähettäneensä lentoyhtiö American Airlinesille kaksi viikkoa ennen lentoa lääkärin kirjoittaman virallisen asiakirjan, jossa kävi ilmi pojan sairaus ja opaskoiran työtehtävä. Hän kertoo, että pojalle on diagnosoitu vakava epilepsia, ja perheen 50-kiloinen kultainennoutaja on koulutettu vahtimaan pojan terveydentilan muutoksia. Äiti kertoo lentoyhtiön suostuneen tekemään tilaa koiralle, eikä opaskoiran läsnäolon pitänyt tuottaa ongelmia. Toisin kuiten kävi.
Lento vaihtui pitkään automatkaan
Perhe oli lentänyt aikaisemmin jo kolmella eri lennolla, mutta tällä kyseisellä lennolla yksi lentoemännistä ei hyväksynyt opaskoiran läsnäoloa. Lentoemäntä tuli kertomaan perheelle ottaneensa yhteyttä koneen johtoon ja kehotti perhettä poistumaan koneesta. Hänen mukaansa koira olisi saanut matkustaa, jos se olisi mahtunut penkin alle.
– Hän oli hyvin ajattelematon, eikä hänellä ollut myötätuntoa, Weasel kertoo ja lisää, että lentoemännän kehonkieli kertoi selvästi, ettei hän pitänyt eläimistä.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
