Lapin kesä ja luonto saavat kansainvälistä huomiota osakseen – somevaikuttajat jakavat kokemuksiaan suvesta yli kahdelle miljoonalle seuraajalle

Lapin kesä ja luonto saavat kansainvälistä huomiota osakseen 0:24

Suomen kesää tehdään maailmalle tunnetuksi, kun kolme suomalaista somevaikuttajaa Eeva Mäkinen, Daniel Taipale, Konsta Punkka ja kansainvälinen somevaikuttaja Nude Yoga Girl kuvaavat Suomen suvea Instagramiin viikon ajan eri puolilla Lappia.

Valokuvaaja Mäkinen kertoo, että hän haluaa kertoa kuvillaan Lapin kiireettömyydestä ja puhtaudesta.

– Täällä pääsee helposti moniin paikkoihin, joissa silmä lepää maisemassa, jossa ei ole mitään rakennettua, Mäkinen kertoo.

Tärkeää on, että kuvissa näkyy vuodenaikana juurikin kesä.

– Suomi on aika tunnettu talvimatkailustaan. Me itse tykkäämme olla kesäisin Suomen luonnossa. On hienoa, että meille tuli mahdollisuus näyttää kampanjassa meidän lempipaikkoja ja lempiasioita, mitä Suomessa kannattaisi tehdä, Mäkinen kertoo.


"Ihmiset arvostavat suomalaista valoa"

Viime viikolla alkanut matka on osa House of Laplandin The Lapland Bucket List -kampanjaa, jolla halutaan nostaa Lapin kesän yhä kiinnostavammaksi ilmiöksi nuorten matkailijaryhmien keskuudessa.

Nelikko jakaa Instagramissa valokuvia, joissa on kohteita Rukan alueelta, Pyhätunturilta, Kemijärveltä ja Posiolta.

Tunnistettavat paikat ja eläimet toimivat kuvissa, joiden tarkoituksena on houkutella katsojaa kokemaan itse kuvan tunnelmaa paikan päälle.

– Ihmiset arvostavat myös suomalaista valoa ja haluavat tulla tänne kuvaamaan esimerkiksi keskiyön aurinkoa, Mäkinen kertoo.

Kansainvälistä huomiota Suomen suvelle

Kampanjan tavoitteena on saada kansainvälistä huomiota Lapin kesälle. Neljällä vaikuttajalla on yhteensä yli 2 miljoonaa seuraajaa.

– Suurin osa seuraajistani on kansainvälisiä seuraajia, jotka ovat kiinnostuneita luonnosta, valokuvauksesta ja hyvinvoinnista, Mäkinen sanoo.

Mäkinen uskoo, että ryhmän suomalaisilla valokuvaajilla on paljon sellaisia seuraajia, jotka haluaisivat tulla Suomeen ja mennä luontoon, mutta esteenä voi olla esimerkiksi paikkatietämyksen puute. Kampanjalla pyritään näyttämään selkeitä kohteita, mihin mennä.

– Toivottavasti kampanja tuo Suomeen ihmisiä, jotka haluavat kokea yksinkertaista kauneutta, Mäkinen sanoo.

Lue myös:

    Uusimmat