Kysely: Suomalaiset luottavat lehtimainoksiin

Maailmanlaajuisesti kuluttajat luottavat eniten toisten ihmisten suosituksiin. Tekstiviestimainoksia pidettiin kaikissa kyselyyn osallistuneissa maissa vähiten luotettavina.

Suomalaiset näyttävät luottavan sanomalehtien mainoksiin enemmän kuin muut eurooppalaiset.

Tänään julkistetussa kyselyssä sanomalehtien mainoksiin luotti runsas kolme neljäsosaa suomalaisista, kun eurooppalaisista niihin luotti keskimäärin runsas puolet.

Muualla Euroopassa ja myös maailmanlaajuisesti eniten uskotaan muiden kuluttajien suosituksiin. Globaalisti kaverin sanaan luottaa kolme neljästä.

Myös Suomessa toisten kuluttajien suosituksiin uskoo seitsemän kymmenestä eli toiseksi eniten sanomalehtimainosten jälkeen. Tämän jälkeen Suomessa tulevat televisio, radio, aikakauslehdet ja tuotemerkkien omat verkkosivustot.

Vähiten luotetaan matkapuhelimeen tuleviin tekstiviestimainoksiin. Suomessa niihin luottaa harvempi kuin joka viides vastaaja.

Tutkimusyhtiö Nielsenin kyselyssä oli mukana noin 26 500 kuluttajaa 47 maasta. Eniten mainontaan uskotaan kyselyn mukaan Filippiineillä ja Brasiliassa sekä vähiten Tanskassa ja Italiassa.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat