Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kuluttajaliitto tiukkana Finnairille: "Joka kymmenes valitus koskee teitä"

Matkustajan ei ole pakko suostua lentoyhtiön tarjoamaan korvaukseen peruuntuneesta lennosta matkakuponkina tai lahjakorttina.
Matkustajan ei ole pakko suostua lentoyhtiön tarjoamaan korvaukseen peruuntuneesta lennosta matkakuponkina tai lahjakorttina.Lehtikuva
Julkaistu 19.11.2017 07:16

MTV UUTISET

Kuluttajaliiton Finnairille osoittamassa avoimessa kirjeessä käy ilmi, että lentoyhtiöstä on tehty useita valituksia Kuluttajariitalautakuntaan.

Tyytymättömyys Finnairiin liittyy lentoyhtiön tapaan maksaa vakiokorvauksia matkustajilleen lentojen viivästyessä ja peruuntuessa. Kuluttajaliiton kirjeen mukaan Finnair ei ole maksanut kuluttajille asetuksen mukaista korvausta kokonaan, tarjonnut pienempää korvausta tai pyrkinyt maksamaan korvauksen lahjakortilla.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan lennon viivästymisestä voi vaatia korvausta lentoyhtiöltä, mikäli matkustaja saapuu perille aikataulusta vähintään kolme tuntia myöhässä. Korvauksen määrä riippuu muun muassa lennon pituudesta.

Kuluttaja-asiamies on vienyt Finnairin markkinaoikeuteen lentoyhtiön korvausongelmien vuoksi.

– Te ette ole kaikissa tapauksissa valmiita turvaamaan matkustajien laillisia oikeuksia, vaan pyritte saamaan heidät luopumaan niistä ainakin osittain, kirjeessä todetaan.

Kuluttajariitalautakunnan tekemän lisäselvityksen mukaan Finnairia koskevien valitusten määrä on kasvanut yli 70 prosentilla vuodesta 2015 vuoteen 2016.

7:04Finnair laittaa matkustajat puntariin

Lisää aiheesta:

Minnan Finnair-lento myöhästyi helmikuussa, korvauspyyntöä ei ole alettu edes käsitellä – KKV: "Ei missään nimessä kohtuullista"Peruiko lentoyhtiö lentosi ja tarjoaa tilalle lahjakorttia? Tähän ei ole pakko suostua: "Aina oikeus saada lipun hinta rahana"Näistä asioista suomalaiset valittavat kuluttajariitalautakuntaan – kärjessä myöhästyneet lennot: Näissä tapauksissa lentoyhtiön ei tarvitse korvataFinnair voitti korvauskiistan markkinaoikeudessa – "Ei toiminut kuluttajansuojalain säännösten vastaisesti"Finnairin korvaussoppaa aletaan käsitellä markkinaoikeudessaEpäonnisen Finnairin joululennon matkustajia voi odottaa muhkea korvaus – "Käsittelemme palautteet mahdollisimman pian"
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 07:14
    Finnair

    Finnair ei suostunut kuljettamaan pyörätuolia matkustamossa – asiakas syytti syrjinnästä

  • 07:00
    Uskonnot

    Tänään on pyhäinpäivä: Tiedätkö mikä se on?

  • Eilen22:43
    Vapaaehtoistyö

    Puhuva papukaija Papu ei sanonut vanhuksille sanaakaan – eikä tarvinnutkaan

  • Eilen21:47
    Kadonneet

    Poliisi etsii Siikajoelta kadonnutta miestä – on ehkä nähty kävelemässä kohti Raahea tiellä 8

  • Eilen21:02
    Liikenneonnettomuudet

    Kolarissa loukkaantunut jalankulkija sairaalaan Espoossa