Finnair voitti korvauskiistan markkinaoikeudessa – "Ei toiminut kuluttajansuojalain säännösten vastaisesti"

Markkinaoikeus on hylännyt kuluttaja-asiamiehen vaatimukset Finnairin toimintaa koskevassa korvauskiistassa.

Kuluttaja-asiamies katsoi, että lentoyhtiön matkustajilla on oikeus korvaukseen tilanteessa, jossa myöhästymiseen johtanut tekninen vika johtuu suunnittelu- tai valmistusvirheestä. Asiamies vaati markkinaoikeutta määräämään Finnairille uhkasakon, jos se ei ala noudattaa asiamiehen näkemystä sopivista korvauskäytännöistä.

Markkinaoikeuden mukaan kuluttaja-asiamiehen vaatimuksille ei löytynyt perusteita.

Kuluttaja-asiamies ei anna periksi – aikoo valittaa markkinaoikeuden Finnair-päätöksestä

Kuluttaja-asiamies ei aio tyytyä markkinaoikeuden päätökseen lentoyhtiö Finnairia koskevassa korvauskiistassa. Markkinaoikeus hylkäsi tänään kuluttaja-asiamiehen vaatimukset.

Asiamies katsoi, että lentoyhtiön matkustajilla on oikeus korvaukseen tilanteessa, jossa myöhästymiseen johtanut tekninen vika johtuu suunnittelu- tai valmistusvirheestä. Finnair on tarjonnut asiakkailleen tällaisissa tapauksissa alempaa korvausta tai lahjakorttia, mikä ei kuluttaja-asiamiehen mukaan ole ollut riittävää.

Markkinaoikeuden mukaan kuluttaja-asiamiehen vaatimuksille ei löytynyt perusteita EU-tuomioistuimen oikeuskäytännöstä.







Lue myös:

    Uusimmat