Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Finnair voitti korvauskiistan markkinaoikeudessa – "Ei toiminut kuluttajansuojalain säännösten vastaisesti"

All Over Press
Julkaistu 04.01.2019 14:27(Päivitetty 04.01.2019 14:41)

MTV UUTISET – STT

Markkinaoikeus on hylännyt kuluttaja-asiamiehen vaatimukset Finnairin toimintaa koskevassa korvauskiistassa.

Kuluttaja-asiamies katsoi, että lentoyhtiön matkustajilla on oikeus korvaukseen tilanteessa, jossa myöhästymiseen johtanut tekninen vika johtuu suunnittelu- tai valmistusvirheestä. Asiamies vaati markkinaoikeutta määräämään Finnairille uhkasakon, jos se ei ala noudattaa asiamiehen näkemystä sopivista korvauskäytännöistä.

Markkinaoikeuden mukaan kuluttaja-asiamiehen vaatimuksille ei löytynyt perusteita.

Kuluttaja-asiamies ei anna periksi – aikoo valittaa markkinaoikeuden Finnair-päätöksestä

Kuluttaja-asiamies ei aio tyytyä markkinaoikeuden päätökseen lentoyhtiö Finnairia koskevassa korvauskiistassa. Markkinaoikeus hylkäsi tänään kuluttaja-asiamiehen vaatimukset.

Asiamies katsoi, että lentoyhtiön matkustajilla on oikeus korvaukseen tilanteessa, jossa myöhästymiseen johtanut tekninen vika johtuu suunnittelu- tai valmistusvirheestä. Finnair on tarjonnut asiakkailleen tällaisissa tapauksissa alempaa korvausta tai lahjakorttia, mikä ei kuluttaja-asiamiehen mukaan ole ollut riittävää.

Markkinaoikeuden mukaan kuluttaja-asiamiehen vaatimuksille ei löytynyt perusteita EU-tuomioistuimen oikeuskäytännöstä.

Lisää aiheesta:

Finnair hylännyt matkustajien korvausvaatimuksia – kuluttaja-asiamies tyrmää perustelut
Vuosia kestänyt riita lennon myöhästymisestä eteni korkeampaan oikeuteen asti – Finnair ei ole korvausvelvollinen
Kuluttajavirasto ärähti Finnairille – asiakkaat joutuneet odottamaan rahojaan kohtuuttomasti
Finnairin korvaussoppaa aletaan käsitellä markkinaoikeudessa
Kuluttajaliitto tiukkana Finnairille: "Joka kymmenes valitus koskee teitä"
Kuluttaja-asiamies vie Finnairin markkinaoikeuteen – kiistaa peruttujen lentojen korvauksissa
FinnairLentoyhtiötIlmailualaKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Finnair
  • 22.10.14:09
    Lentäminen

    Finnair: Uutta tietoa ja rajut luvut penkkikriisistä

  • 19.10.16:24
    Kotimaa

    Finnair siirtää matkustajia lennolta toiselle myös maanantaina

  • 18.10.16:25
    Ilmailuala

    Finnairilla yhä lentoperuutuksia lauantaina, sunnuntaina satoja matkustajia siirretään eri lennoille

  • 17.10.16:34
    Lentokoneet

    Finnairin pesumoka: Lisää lentoja peruttu

  • 16.10.16:04
    Lentokoneet

    Finnairin penkkikaaos jatkuu vielä päiviä