Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Finnair voitti korvauskiistan markkinaoikeudessa – "Ei toiminut kuluttajansuojalain säännösten vastaisesti"

All Over Press
Julkaistu 04.01.2019 14:27(Päivitetty 04.01.2019 14:41)

MTV UUTISET – STT

Markkinaoikeus on hylännyt kuluttaja-asiamiehen vaatimukset Finnairin toimintaa koskevassa korvauskiistassa.

Kuluttaja-asiamies katsoi, että lentoyhtiön matkustajilla on oikeus korvaukseen tilanteessa, jossa myöhästymiseen johtanut tekninen vika johtuu suunnittelu- tai valmistusvirheestä. Asiamies vaati markkinaoikeutta määräämään Finnairille uhkasakon, jos se ei ala noudattaa asiamiehen näkemystä sopivista korvauskäytännöistä.

Markkinaoikeuden mukaan kuluttaja-asiamiehen vaatimuksille ei löytynyt perusteita.

Kuluttaja-asiamies ei anna periksi – aikoo valittaa markkinaoikeuden Finnair-päätöksestä

Kuluttaja-asiamies ei aio tyytyä markkinaoikeuden päätökseen lentoyhtiö Finnairia koskevassa korvauskiistassa. Markkinaoikeus hylkäsi tänään kuluttaja-asiamiehen vaatimukset.

Asiamies katsoi, että lentoyhtiön matkustajilla on oikeus korvaukseen tilanteessa, jossa myöhästymiseen johtanut tekninen vika johtuu suunnittelu- tai valmistusvirheestä. Finnair on tarjonnut asiakkailleen tällaisissa tapauksissa alempaa korvausta tai lahjakorttia, mikä ei kuluttaja-asiamiehen mukaan ole ollut riittävää.

Markkinaoikeuden mukaan kuluttaja-asiamiehen vaatimuksille ei löytynyt perusteita EU-tuomioistuimen oikeuskäytännöstä.

Lisää aiheesta:

Finnair hylännyt matkustajien korvausvaatimuksia – kuluttaja-asiamies tyrmää perustelut
Vuosia kestänyt riita lennon myöhästymisestä eteni korkeampaan oikeuteen asti – Finnair ei ole korvausvelvollinen
Kuluttajavirasto ärähti Finnairille – asiakkaat joutuneet odottamaan rahojaan kohtuuttomasti
Finnairin korvaussoppaa aletaan käsitellä markkinaoikeudessa
Kuluttajaliitto tiukkana Finnairille: "Joka kymmenes valitus koskee teitä"
Kuluttaja-asiamies vie Finnairin markkinaoikeuteen – kiistaa peruttujen lentojen korvauksissa
FinnairLentoyhtiötIlmailualaKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Finnair
  • 10.12.14:34
    Lentoyhtiöt

    Finnairin lennolla vakava sairauskohtaus

  • 29.11.09:28
    Lentokoneet

    Finnairin Airbus A320-koneiden turvallisuuspäivitykset tehty – lauantaina lennetään normaalisti

  • 29.11.06:25
    Lentokentät

    Airbusin koneisiin määrätään turvallisuuspäivityksiä – näin se vaikuttaa Finnairiin

  • 24.11.05:38
    Lentokentät

    Nämä asiat vaikuttavat siihen, minne suomalaisia lennätetään: Kymmeniä vaihtoehtoja pöydällä

  • 17.11.17:17
    Lentäminen

    KKV esittää: Finnairille 7,6 miljoonan euron sakko harhaanjohtavien tietojen antamisesta